Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FİZ539 - FİZİK (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FİZ539 Adı: SÜPERİLETKENLİK FİZİĞİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FİZİK (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Süperiletkenlerin oluşum mekanizmalarını tartışan teorileri anlamak ve I-tip ve II-tip süperiletkenlerin farkını anlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Manyetik alan içindeki süperiletkenlerin davranışını açıklayabilir. PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Süperiletkenlerde akı dinamiği ve Josephson olayını anlar. PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Süperiletkenliğin mikromekanizmasını anlar. PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Süperiletkenlerde Cooper çiftlerinin nasıl oluştuğunu öğrenir. PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
I.Tip Süperiletkenler, Süperiletken Geçiş Sıcaklığı, Sıfır Direnç, Dirençsiz Devre, AC Direnç, İdeal Diamanyetizma, Manyetik Özellikler, Meisner Etkisi, Düşük Sıcaklık Süper İletkenleri, Teorik Modellerin Fenomenoloji (London, Ginzburg-Landau Ve BSC Teorisi), Kuantum Etkisinin Manyetik, Elektronik ve Termodinamik Özellikleri, II. Tip Süperiletkenlerin Uygulamaları, Süper Akıcılık, Geleneksel Olmayan Süperiletkenler, Yüksek Sıcaklık Süperiletkenliği, Organik Süperiletkenliği, Süperiletkenlik Ve Manyetizma, Nano Yapılı Süperiletkenler ve İnce Filmler, Geleneksel Olmayan Süperiletkenlerin Uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 I. Tip Süperiletkenlik Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
2 Süperiletken Malzemeler Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
3 Teorik Modellerin Fenomenoloji (London, Ginzburg-Landau Ve BSC Teorisi) Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
4 Kuantum Etkisinin Manyetik, Elektronik ve Termodinamik Özellikleri Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
5 Iı. Tip Süperiletkenlerin Uygulamaları Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
6 Süperakıcılık Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
7 Geleneksel Olmayan Süperiletkenler Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenliği Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
10 Organik Süperiletkenliği Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
11 Süperiletkenlik ve Manyetizma Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
12 Nano Yapılı Süperiletkenler ve İnce Filmler Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
13 Geleneksel Olmayan Süperiletkenlerin Uygulamaları Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
14 Geleneksel Olmayan Süperiletkenlerin Uygulamaları Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
15 Genel Tekrar ve Problemler Anlatma Yöntemi,Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fritz London,1961. Superfluids. Volume One: Macroscopic Theory of Superconductivity. 2nd revised
2 P. W. Anderson, 1997. The Theory of Superconductivity in the High-Tc Cuprate Superconductors
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon aleti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 14 56
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 190