|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hızlandırıcı çalışma prensibi, çeşitleri ve uygulama alanları hakkında temel bilgi sahibi olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hızlandırıcıların temel özellikleri,çalışma prensipleri, hızlandırıcı çeşitleri ve uygulama alanları hakkinda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hızlandırıcıların temel özellikleri,çalışma prensipleri, hızlandırıcı çeşitleri ve uygulama alanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Parçacık hızlandırıcı sistemleri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
2 | temel tanımlama ve formüller | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
3 | lineer hızlandırıcılar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
4 | dairesel hızlandırıcılar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
5 | Van de Graaff elektrostatik Hızlandırıcılar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
6 | Cyclotron | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
7 | Betatron | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektromanyetik alanlarda yüklü parçacıklar | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
10 | Lineer demet dinamikleri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
11 | Synchrotron Radyasyonu | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
12 | Parçacık demet parametreleri | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
13 | Demet yarılanma zamanı | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
14 | Modern hızlandırıcılar ve uygulama alanları | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
15 | Modern hızlandırıcılar ve uygulama alanları | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Helmut Wiedeman "Particle accelerator physics" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |