|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ortaçağ tarihine ait temel konuları öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ortaçağ tarihi ile ilgili temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | dönemi açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | dönemin olaylarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortaçağ tarihi süreci içerisinde yer alan, İslamiyet öncesi Türk tarihi, İslam tarihi, İlk Müslüman Devletleri tarihi, Selçuklu tarihi, Ortaçağ Avrupa Tarihi, Osmanlı tarihi, İslam müesseseleri tarihi gibi alanlardır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağ taksimatı ve Ortaçağ tarihi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | İslamiyetten Önce Arabistan ve İslamiyetin Doğuşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Dört Halife Devri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Emeviler Devri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Abbasiler Devri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Türklerin Müslüman Olması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Büyük Selçuklular ve Türkiye Selçukluları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam Müesseseleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Ortaçağ İslam Dünyasında Sosyal Hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Ortaçağ Avrupasında Hristiyanlık | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Feodalite | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Haçlı Seferleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Osmanlı Tarihi Kuruluş Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | İlk Dönem Osmanlı Müesseseleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hasan Karaköse, Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı, Nobel yayın Dağıtım, Ankara 2006. | |
2 | İbrahim Balık, Ortaçağ Tarihi ve Medeniyeti, Gazi Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitabı, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |