|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Demokrasi Tarihini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Demokrasinin kurallarını uygular. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yakın Çağ Türk tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarihi kaynakları metodik olarak kullanabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanıl Devleti'nden Türkiye Cumhuriyeti'ne Modernleşme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anayasa Kavramı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Merkezi Otoritenin Zayıflaması ve Osmanlı Yönetimi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Yönetime Yardımcı olarak Meclisler | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Yerel Yönetimler ve Taşrada Meclisler | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Osmanlı Yönetiminde Sened-i İttifakla Başlayan Demokratikleşki Süreci | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Tanzimat Fermanı ve Yapısı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Islahat Fermanı ve Azınlıklar | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Basınının Gelişimi ve Şinasi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Yeni Osmanlılar ve Anayasal Süreç | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Mithat Paşa ve Yeni Devlet Adamı Tipi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | İlk Osmanlı Anayasası(1876) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Meclisin Açılışı ve İşleyişi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Osmanlı -Rus Savaşı ve Abdülhamid | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | İttihat Terakki ve II. Meşrutiyet | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet OĞUZ, I. Meşrutiyet Kanun-ı Esasi ve Meclis-i Mebusan Grafiker Yay. Ankara 2011; | |
2 | Doğu Batı Dergisi Sayı 45 ve 46. | |
3 | Suna Kili, A. Şeref Gözübüyük, Türk Anayasa Metinleri (Sened-i İttifaktan Günümüze), İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2000 | |
4 | Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Gelişmeler 1.kitap (1876-1938) Kanun-ı Esasi ve Meşrutiyet Dönemi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dönemin Basını ve Osmanlı Anayasaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |