Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR561 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR561 Adı: OSMANLI ANAYASALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Demokrasi Tarihini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Demokrasinin kurallarını uygular. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yakın Çağ Türk tarihini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tarihi kaynakları metodik olarak kullanabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Osmanıl Devleti'nden Türkiye Cumhuriyeti'ne Modernleşme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anayasa Kavramı Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Merkezi Otoritenin Zayıflaması ve Osmanlı Yönetimi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Yönetime Yardımcı olarak Meclisler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Yerel Yönetimler ve Taşrada Meclisler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Osmanlı Yönetiminde Sened-i İttifakla Başlayan Demokratikleşki Süreci Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Tanzimat Fermanı ve Yapısı Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Islahat Fermanı ve Azınlıklar Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Osmanlı Basınının Gelişimi ve Şinasi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Yeni Osmanlılar ve Anayasal Süreç Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Mithat Paşa ve Yeni Devlet Adamı Tipi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 İlk Osmanlı Anayasası(1876) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Meclisin Açılışı ve İşleyişi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Osmanlı -Rus Savaşı ve Abdülhamid Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 İttihat Terakki ve II. Meşrutiyet Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmet OĞUZ, I. Meşrutiyet Kanun-ı Esasi ve Meclis-i Mebusan Grafiker Yay. Ankara 2011;
2 Doğu Batı Dergisi Sayı 45 ve 46.
3 Suna Kili, A. Şeref Gözübüyük, Türk Anayasa Metinleri (Sened-i İttifaktan Günümüze), İstanbul: İş Bankası Yayınları, 2000
4 Tarık Zafer Tunaya, Türkiye'de Siyasal Gelişmeler 1.kitap (1876-1938) Kanun-ı Esasi ve Meşrutiyet Dönemi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dönemin Basını ve Osmanlı Anayasaları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 11 55
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 3 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181