Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR553 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR553 Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ YENİLEŞME TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Cumhuriyet Dönemi Yenileşme Hareketlerini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cumhuriyet Döneminde sosyal alanda yapılan yenilikleri açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cumhuriyet Döneminde siyasal alanda yapılan yenilikleri açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cumhuriyet Döneminde kültürel alanda yapılan yenilikleri açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal Alanda Yenilikler. Siyasal Alanda Yenilikler. Hukuk Alanında Yenilikler. Eğitim ve Kültür Alanında Yenilikler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cumhuriyet Dönemi Yenileşme Hareketleri Hakkında Genel Bilgi konu anlatımı
2 Siyasal Alanda Yenilikler (Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı) konu anlatımı
3 Siyasal Alanda Yenilikler (Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı) konu anlatımı
4 Siyasal Alanda Yenilikler (Halifeliğin Kaldırılması) konu anlatımı
5 Siyasal Alanda Yenilikler (Anayasa Çalışmaları) konu anlatımı
6 Siyasal Alanda Yenilikler (Çok Partili Hayat Geçiş) konu anlatımı
7 Siyasal Alanda Yenilikler (Çok Partili Hayat Geçiş) konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Hukuk Alanında Yenilikler konu anlatımı
10 Hukuk Alanında Yenilikler konu anlatımı
11 Eğitim ve Kültür Alanında Yenilikler (Tevhid-i Tedrisat) konu anlatımı
12 Eğitim ve Kültür Alanında Yenilikler (Harf İnkılabı) konu anlatımı
13 Sosyal Alanda Yenilikler (Şapka İnkılabı, Kılık Kıyafet Değişimi, Tekke, Türbe ve Zaviyelerin Kapatılması) konu anlatımı
14 Sosyal Alanda Yenilikler (Soyadı Kanunu ve Eski Ünvanların Kaldırılması) konu anlatımı
15 Genel Değerlendirme konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MUMCU, Ahmet; Tarih Açısından Türk Devriminin Temelleri ve Gelişimi, İstanbul, 1996
2 EROĞLU, Hamza; Türk İnkılap Tarihi, Ankara, 1990.
3 KOÇ, Nurgün; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1ve 2. İdeal Kültür Yayınevi.
4 ATATÜRK, Mustafa Kemal; Nutuk, Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006.
5 ERDOĞAN, Haşim; "Atatürk Dönemi Çağdaşlaşma Hareketleri", Ed: Nurgün Koç, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1, İdeal Kültür Yayınevi, s. 363-402.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184