Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR571 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR571 Adı: OSMANLI MERKEZ TEŞKİLATINDA DEĞİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Merkez Teşkilatında yenileşme sürecini anlatmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Osmanlı merkez teşkilatını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı merkez teşkilatında değişimi örnekleyebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Merkez teşkilatında değişikliğe yol açan sebepleri açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yenileşmenin yönetime etkisi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlı devletinde değişimin başlaması ve yenilikler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Osmanlı devletinde değişimin başlaması ve yenilikler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Yeniliklerin merkez teşkilatına yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Yeniliklerin merkez teşkilatına yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Yeniliklerin merkez teşkilatına yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Yeniliklerin merkez teşkilatına yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Degişimin kurumsal kimliği, Meclisler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Divan-ı Hümayun'dan Bakanlıklara. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Tanzimat dönemi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Tanzimat dönemi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 Tanzimat dönemi Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Demokrasi denemeliri ve partiler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Demokrasi denemeliri ve partiler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 Demokrasi denemeliri ve partiler Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ali AKYILDIZ, Tanzimat Dönemi Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay., İst. 1993.
2 Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi Cilt V, Ankara 2011.
3 Musa Çadırcı, Tanzimat Sürecinde Türkiye Ülke Yönetimi, İmge Kitabevi, Ankara 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ali AKYILDIZ, Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay. İst-2002.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 3 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181