|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlı organizmalardaki farklılıklar ve bu farklılıkların genetik temelleri ile genetik biliminin hedeflediği problemlerin anlaşılmasını sağlamak ve kalıtım ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili alanda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlgili alanda basit problemleri çözebilir |
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genetik ve uygulama alanlarına örnekler verebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalıtımın sitolojik temelleri, Mendel kanunları, allel ve gen interaksiyonları, genotip-fenotip ilişkisi, kromozom haritaları, eşey belirleme sistemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetiğin tarihçesi | Anlatım |
2 | Monohibrit kalıtım | Anlatım |
3 | Mendel oranlarından (3:1) sapmalar; eksik baskınlık, kodominantlık | Anlatım |
4 | Kalıtımın biyolojik esasları ve hücre bölünmeleri | Anlatım |
5 | Dihibrit kalıtım | Anlatım |
6 | Trihibrit kalıtım | Anlatım |
7 | Genlerin birbirine karşılıklı etkileri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetikte olasılık | Anlatım |
10 | Ki-kare analizi | Anlatım |
11 | İnsanda soy ağacı (pedigri) | Anlatım |
12 | Letal alleller | Anlatım |
13 | Çoklu alleller | Anlatım |
14 | Eşeye bağlı genler | Anlatım |
15 | Eşeyle sınırlı genler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa KURU, Serap ERGENE, Genetik:Örnek Problemlerle, Palme Yayıncılık, 360 sy. | |
2 | William S. Clug, Michael R. Cummings, Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 784 sf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Mustafa KURU, Serap ERGENE, Genetik:Örnek Problemlerle, Palme Yayıncılık, 360 sy. William S. Clug, Michael R. Cummings, Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 784 sf. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |