|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitkilerdeki metabolizma bilgilerini artırmak, bitkilerin yapı ve fizyolojisi ile birlikte büyüme ve gelişme olaylarının daha iyi anlaşılmasını, ve çevrenin bu olaylara etkisini belirlemektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerin kimyasal içeriği, Bitki-su ilişkisi ve mineral madde taşınımı hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Bitkilerde su kaybı olayları ve organik maddelerin taşınımı hakkında bilgi edinebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Fizyolojik araştırmaların nasıl yapılacağının öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Fizyolojikal ekoloji sorunlarının çözümü için hipotezler geliştirebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki Fizyolojisine giriş, Bitki hücrelerinin kimyasal bileşimi, bitkilerde su metabolizması, bitkilerde su alınımı ve taşınımı, bitkilerde mineral madde alınımı ve taşınımı, azot metabolizması ve besin devirleri, bitkilerde organik maddelerin taşınımı, bitkilerde su kaybı olayları, fotosentez ve kemosentez, solunum ve fermentasyon, bitkilerde büyüme ve gelişme, bitkilerde stres. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki fizyolojisinin tarifi, amacı, fizyolojik araştırmalarda yöntem | Anlatım |
2 | Su ve hücreler, difüzyon, su potansiyeli | Anlatım |
3 | Ozmozis, membranlar, su potansiyelinin bileşenleri ve birimleri | Anlatım |
4 | Şişme, su taşınımı, kohezyon hipotezi | Anlatım |
5 | Terleme, stoma hareketleri | Anlatım |
6 | Toprak ve mineral beslenme,toprakların yapısı ve dokusu | Anlatım |
7 | Esas elementler ve fonksiyonları, iyon alınım ve taşınımı | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotosentez,ışık reaksiyonları, karbondioksit fiksasyonu, C3 çemberi | Anlatım |
10 | C4 çemberi, CAM döngüsü, ışık solunumu | Anlatım |
11 | Fotosenteze etki eden faktörler | Anlatım |
12 | Solunum, glikolizis, fermentasyon | Anlatım |
13 | TCA çemberi, elektron taşınımı ve ATP sentezi | Anlatım |
14 | Solunum reaksiyonları esnasında muhtelif noktalardan sapmalarla yapım reaksiyonlarına geçiş | Anlatım |
15 | Pentoz fosfat ve glioksilat yolları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kadioglu, A, 2007; Bitki Fizyolojisi, Esen Ofset,TRABZON. Kacar, B., Katkar, V. ve Öztürk, Ş, 2010, Bitki fizyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA | |
2 | Kacar, B., Katkat, A.V., Öztürk, Ş., Bitki Fizyolojisi, nobel Yayın Dağıtım, 2010. | |
3 | Bozcuk,S., Bitki Fizyolojisi. Esen Ofset Matbaacılık Şti.Trabzon 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kadioglu, A, 2007; Bitki Fizyolojisi, Esen Ofset,TRABZON. Kacar, B., Katkar, V. ve Öztürk, Ş, 2010, Bitki fizyolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 10 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 4 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 3 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |