|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Alglerin, mantarların, likenlerin, karayosunlarının, ve eğrelti otlarının sistematik, morfolojik, ekolojik, generatif ve ekonomik özelliklerini tanıtmak, diğer canlılarla olan ilişkilerini ve ekosistemdeki önemini açıklamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tohumsuz bitkilerin sistematik ve morfolojisini öğrenir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tohumsuz bitkilerin ekolojik, generatif ve ekonomik özelliklerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tohumsuz bitkilerin ekosistemler üzerindeki rolünü kavrar. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İncelediği örneklerle teşhis becerisi kazanır. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, Mavi-yeşil Algler(Cyanophyta) ve Diatomelerin (Bacillariophyta) genel özellikleri, önemi ve sistematikleri, örneklerin incelenmesi Yeşil alglerin (Chlorophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. Esmer alglerin (Phaeophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. Kırmızı alglerin (Rhodophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi Mantarların (Mycota) genel özellikleri; Myxomycota, Chytridiomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. Oomycota ve Zygomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. Ascomycota ve Basidiomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Mavi-yeşil Algler(Cyanophyta) ve Diatomelerin (Bacillariophyta) genel özellikleri, önemi ve sistematikleri, örneklerin incelenmesi | Sınav ve Ödev |
2 | Yeşil alglerin (Chlorophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
3 | Esmer alglerin (Phaeophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
4 | Kırmızı alglerin (Rhodophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | Sınav ve Ödev |
5 | Mantarların (Mycota) genel özellikleri; Myxomycota, Chytridiomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | Sınav ve Ödev |
6 | Oomycota ve Zygomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
7 | Ascomycota ve Basidiomycota divisiolarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deuteromycota divisiosunun genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
10 | Likenlerin (Lichenophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
11 | Karayosunlarının (Bryophyta) ve Hepaticae sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
12 | Yapraklı karayosunları (Musci) sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | Sınav ve Ödev |
13 | Eğreltiler(Pteridophyta);Pteridophyta bölümünün genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | Sınav ve Ödev |
14 | Eğreltiler (Pteridophyta); Psilophyta ve Lepidophyta’ nın genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
15 | Eğreltiler (Pteridophyta); Sphanophyta ve Flicinophyta’ nın genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | Sınav ve Ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tutel, B., Çırpıcı, A., 1984. Sporlu Bitkiler Sistematiği Laboratuvar Kılavuzu, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No:194, Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |