|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyoloji alanında herhangi bir konuda derinliğine bilgi taraması yapmayı öğretmek; bu nedenle de özellikle veri tabanlarından faydalanabilme yöntemlerini kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitirme tezi hazırlamadaki kavramlar, yöntemler ve teknikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-14 Biyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma projesi ile ilgili bilgiye ulaşma, literatür toplama ve literatürleri değerlendirme, bağımsız olarak düşünme ve grup çalışmasına uyum sağlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Danışman tarafından program dahilinde bir tez konusu belirlenerek öğrenciye verilir. | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Öğrenciye tezin başlık, önsöz, özet, giriş, metin ve sonuç bölümlerinin içeriğiyle ilgili bilgi verilir. | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Öğrenciye tez yazım kuralları ve literatür tarama yöntemleri hakkında bilgi verilir.. | Bireysel ya da grup çalışması |
4 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
5 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
6 | Yorum yapma ve tartışma yeteneğini geliştirmek amacıyla öğrenciye konu hakkında çeşitli sorular sorulur. | Bireysel ya da grup çalışması |
7 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
10 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
11 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
12 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
13 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
14 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Bireysel ya da grup çalışması |
15 | Öğrencinin hazırladığı metin incelenir ve içeriğin zenginleştirilmesi konusunda yönlendirilir. | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Araştırma projesi konusu ile ilgili literatürler ve internet adresleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma projesi konusu ile ilgili literatürler ve internet adresleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 40 |
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |