|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans eğitimi alan öğrencilere, tarımsal faliyetler yönünden önem taşıyan çevre faktörleri ayrı ayrı ele alınarak detaylı şekilde açıklanmaya çalışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerin gelişmesinde etkili olan çevresel faktörleri öğrenebilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bugün yeryüzünde bitki kültürü yapılan küçük taneli bitkiler ile sebze ve meyve tohumlarının yetiştiriciliğini öğrenebilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bitkilerde fizyolojik fonksiyonlar için gerekli olan faktörleri öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarımsal ekolojinin tanımı, Dünya besin dengesi, besin üretim yöntemleri Doğal ve Tarım Ekosistemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarımsal ekolojinin tanımı, Dünya besin dengesi, besin üretim yöntemleri Doğal ve Tarım Ekosistemleri | Anlatım |
2 | Autoekoloji (birey ekolojisi), Çevre, faktör, habitat ve ekolojik niş. | Anlatım |
3 | Agroekosistemlerin evrimi granokültür ve vejakültür merkezleri | Anlatım |
4 | Tarım ve İklim Faktörleri | Anlatım |
5 | Farklı ışıklanmanın morfolojik ve fizyolojik etkileri | Anlatım |
6 | Bitki gelişmesinde ışık faktörünün etkileri | Anlatım |
7 | Işıklanma süresi ve fotoperiyodizim Uzun gün bitkileri, Kısa gün bitkileri ve Nötür gün bitkileri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitki gelişiminde sıcaklık faktörlerinin etkileri | Anlatım |
10 | Isının yayılması, sıcaklık faktörü yönünden belirli günler | Anlatım |
11 | Radyasyon,kondüksiyon ve konveksiyon olayları | Anlatım |
12 | Bitkilerde fizyolojik fonksiyonlar için gerekli sıcaklıklar | Anlatım |
13 | Termoperiyot ve termoperiyodizm bitkilerin optimum sıcaklıklar | Anlatım |
14 | Düşük ve yüksek sıcaklığın bitkiler üzerinde olumsuz etkileri | Anlatım |
15 | Türk çiftçisinin kullandığı ekolojik terimler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ESER, D., 1986, Tarımsal Ekoloji,, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 975, Ders Kitapları Yayın No:287, ANKARA. | |
2 | Andiç, C., 1993. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları, No:106. Erzurum. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. ESER, D., 1986, Tarımsal Ekoloji,, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayınları no: 975, Ders Kitapları Yayın No:287, ANKARA. 2. Andiç, C., 1993. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları, No:106. Erzurum. 3. Genç. İ. 1976. Tarla Bitkileri Ekolojisi (ders notları). Ç.Ü. Ziraat Fak.. Balcalı Adana 4. Tosun, O. ve Eser. D., 1983. Tarımsal ekoloji Ders Rotosu. A. Üniv. Zir.Fak. Teksir, No:106,95 s. Ankara. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |