|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Deniz suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin öğretilmesi ve deniz ekosisteminin dengesi üzerine etkili faktörler ve bozulmadan varlığını sürdürebilmesi için alınması gerekli önlemler hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Deniz suyunun jeolojik oluşumunu açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Deniz suyunun fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Deniz canlılarını ve yaşam alanlarını eşleştirebilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deniz suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, denizel türler, türler arası ilişkiler, besin ağı, deniz kirliliği ve sürdürülebilirlik için alınması gerekli önlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okyanus ve denizlerin tanımı ve genel özellikleri, | Konu anlatımı |
2 | Jeolojik oseonografi, okyanus ve denizlerin oluşumu | Konu anlatımı |
3 | Okyanus ve denizlerdeki sedimentasyon olayı, sediment kaynakları | Konu anlatımı |
4 | Okyanus ve denizlerin çeşitli özellikleri yönünden sınıflandırılması | Konu anlatımı |
5 | Denizel organizmaların ekolojik sınıflandırılması | |
6 | Denizlerdeki ekolojik faktörler ve organizmalara etkileri | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Denizlerdeki su hareketleri ve organizmalara etkisi | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deniz suyunda çözünmüş halde bulunan gazlar ve organizmalara etkileri | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Substratum ve organizmalara etkileri | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | Biyotik faktörler , besin ve beslenme, fonksiyonel etkileri | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Biyoluminesans ve biyoaküstik | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Denizlerde yaşayan canlılar ve sistematiği | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Denizlerde yaşayan canlıların biyolojk özellikleri | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Deniz ve insan | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |