Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 339 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 339 Adı: DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Deniz suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin öğretilmesi ve deniz ekosisteminin dengesi üzerine etkili faktörler ve bozulmadan varlığını sürdürebilmesi için alınması gerekli önlemler hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Deniz suyunun jeolojik oluşumunu açıklayabilir PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Deniz suyunun fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini açıklayabilir PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Deniz canlılarını ve yaşam alanlarını eşleştirebilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Deniz suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, denizel türler, türler arası ilişkiler, besin ağı, deniz kirliliği ve sürdürülebilirlik için alınması gerekli önlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Okyanus ve denizlerin tanımı ve genel özellikleri, Konu anlatımı
2 Jeolojik oseonografi, okyanus ve denizlerin oluşumu Konu anlatımı
3 Okyanus ve denizlerdeki sedimentasyon olayı, sediment kaynakları Konu anlatımı
4 Okyanus ve denizlerin çeşitli özellikleri yönünden sınıflandırılması Konu anlatımı
5 Denizel organizmaların ekolojik sınıflandırılması
6 Denizlerdeki ekolojik faktörler ve organizmalara etkileri Konu anlatımı, soru cevap
7 Denizlerdeki su hareketleri ve organizmalara etkisi Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Deniz suyunda çözünmüş halde bulunan gazlar ve organizmalara etkileri Konu anlatımı, soru cevap
10 Substratum ve organizmalara etkileri Konu anlatımı, soru cevap
11 Biyotik faktörler , besin ve beslenme, fonksiyonel etkileri Konu anlatımı, soru cevap
12 Biyoluminesans ve biyoaküstik Konu anlatımı, soru cevap
13 Denizlerde yaşayan canlılar ve sistematiği Konu anlatımı, soru cevap
14 Denizlerde yaşayan canlıların biyolojk özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
15 Deniz ve insan Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kocataş, A. (1993). Oseanoloji. Deniz Bilimlerine Giriş
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 80