|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyolojide Özel Konular dersi öğrencilere biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavratmayı, öğrencilerin bilimsel okuryazar birey olmalarını amaçlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Biyolojinin güncel yaşamla bağlantısını öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Biyoloji konularına ilgi ve merak duyar, biyolojik gelişmeleri takip edebilir ve eleştirel düşünme yeteneği kazanabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyolojide güncel konuların araştırılması, belirlenen konu üzerinde literatür taraması yapılması ve rapor halinde sunulmasını içerir. Konuların seçimi ve belirlenmesinde öğrencilerin ilgi alanları öncelikli olarak göz önünde bulundurulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum için önemi | Anlatım |
2 | Kök hücre | Anlatım |
3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) | Anlatım |
4 | Genetik kopyalama | Anlatım |
5 | Virüsler | Anlatım |
6 | Kanser biyolojisi | Anlatım |
7 | Organ nakilleri ve organ bağışının önemi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazır gıdalar, hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri | Anlatım |
10 | Kimyasal maddeler(ilaçlar, boyalar, kozmetik ürünler, deterjanlar), geliştirilme süreçleri ve doğa üzerindeki etkileri. | Anlatım |
11 | Atıkların arıtılmasında mikroorganizmaların kullanılması | Anlatım |
12 | Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı | Anlatım |
13 | Biyoinformatik | Anlatım |
14 | Kimyasal maddeler(ilaçlar, boyalar, kozmetik ürünler, deterjanlar) ve biyolojik etkileri | Anlatım |
15 | Biyolojik terör | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara | |
2 | Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara. | |
3 | Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye’nin Çevre Sorunları, 1995. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Önder Matbaası, Ankara Görmez, K. 2007, Çevre Sorunları, Nobel Yayınları, Ankara. Erdoğan, D., Ejder, N. 1997, Çevre Sorunları, Ankara, Doruk Yayımcılık. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 6 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 4 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |