Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 338 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 338 Adı: TÜRKİYE OMURGALILARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye omurgalı faunası ve zoocoğrafik dağılımları hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye omurgalılarını oluşturan türlere örnekler verebilir PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye omurgalılarının zoocoğrafik dağılımını açıklayabilir PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye omurgalılarının biyolojik özelliklerini açıklayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye omurgalı faunası tür listesi, zoocoğrafik dağılımları, ekonomik öneme sahip türler, endemik türler, nesli tehdit altındaki türler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Omurgalı hayvanların sınıflandırılması Konu anlatımı, soru cevap
2 Omurgalıların genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
3 Omurgalıların genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
4 Kıkırdaklı balıkların genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
5 Türkiye’deki kıkırdaklı balık türleri ve dağılımı Konu anlatımı, soru cevap
6 Kemikli balıkların genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
7 Türkiye’deki kemikli balık türleri ve dağılımı Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Amfibilerin genel özellikleri ve Türkiye’deki dağılımı Konu anlatımı, soru cevap
10 Sürüngenlerin genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
11 Türkiye sürüngenleri ve dağılımları Konu anlatımı, soru cevap
12 Kuşların genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
13 Türkiye kuşları ve dağılımları Konu anlatımı, soru cevap
14 Memelilerin genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
15 Türkiye memelileri ve dağılımları Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirsoy A., Amfibiler: Türkiye Omurgalıları (2000)
2 Demirsoy A., Memeliler: Türkiye Omurgalıları (2000)
3 Demirsoy A., Sürüngenler: Türkiye Omurgalıları (2000)
4 Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları "Omurgalılar / Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler)" Cilt -3 / Kısım 2, 2000.
5 Demirsoy A., Yaşamın Temel Kuralları " Omurgalılar / Anamniyota" Cilt - 3 / Kısım 1 (2000)
6 Geldiay, R. ve Balık, S. (1996). Türkiye Tatlısu Balıkları (II. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fak. Yay., İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90