|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Su Ürünleri eğitimi gören öğrencilere akvaryum balıklarını tanıtmak, ekonomik öneme sahip olanların biyolojileri, beslenmeleri ve yetiştiriciliği hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Akvaryum balıklarının önemi 2 Önemli Akvaryum balık familyaları ve özellikleri 3 Akvaryum Hazırlama 4 Akvaryum balıklarında üreme 5 Canlı yemler ve üretimi 6 Taze yemler, kuru yemler, hazır yemler ve özellikleri 7 Akvaryumda kullanılan su bitkileri ve önemi 8 ara sınav 9 Characidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 10 Cyprinidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 11 Callichthydae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 12 Cyprinidontidae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 13 Poecillidae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 14 Cichlidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 15 Anabantidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. 16 Final sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Akvaryum balıklarının önemi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Önemli Akvaryum balık familyaları ve özellikleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Akvaryum Hazırlama | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Akvaryum balıklarında üreme | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Canlı yemler ve üretimi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Taze yemler, kuru yemler, hazır yemler ve özellikleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Akvaryumda kullanılan su bitkileri ve önemi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Characidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. | |
10 | Cyprinidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Callichthydae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Cyprinidontidae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Poecillidae türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Cichlidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi. | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Anabantidae familyası türleri, anavatanları, özellikleri, cinsiyet ayrımları, bakımı, sosyal davranışı, üretimi, beslenmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Penzes, B. Tölg, I. 1983. Goldfische Und Zierkarpfen. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart | |
2 | Mills, D. and Lambert, D. 2004. The aquarium fish handbook. Grange Boks United Kindom | |
3 | Mills, D. 1994. Akvaryum bakımı. İnkılap kitapevi. İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1. Penzes, B. Tölg, I. 1983. Goldfische Und Zierkarpfen. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart 2. Mills, D. and Lambert, D. 2004. The aquarium fish handbook. Grange Boks United Kindom 3. Degen, B. 1986. Diskusbuch. Bede-Verlag, Kollnburg. 4. Schmitz, S. 1974. Aquarien buch. Hörneman Verlag, Bonn 5. Riehl, R. and Baensch H. A. 1985. Aquarien Atlas. Mergus-Verlag Germany 6. Mills, D. 1994. Akvaryum bakımı. İnkılap kitapevi. İstanbul. 7. Schmitz, S., 1979. Aquarienfische. BLV Verlagsgesellschaft München, Bern, Wien. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |