|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere toksikolojinin tüm görünümlerini, bilhassa çevre toksikolojisini ve düzenleyici toksikolojiyi tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı sistemlerde hasara neden olan kimyasalları ve bu etkiyi nasıl gösterdiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Toksisite testlerindeki temel ilkeleri değerlendirebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İlaç endüstrisi, adli tıp, çevre yönetimi ve akademik araştırma alanlarında toksikoloji ile ilgili çalışmaları değerlendirir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Maruz kalma, toksik etki çeşitleri, doz-cevap, toksisite çeşitleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toksikolojinin altyapısı ve ilkeleri, emilme, dağılma, salınım ve metabolizma, toksik ajanlar, metaller, pestisitler, karsinojenez, mutajenez, gelişim ve üreme toksikolojisi, risk değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toksikolojinin altyapısı ve ilkeleri | Anlatım |
2 | Emilme, dağılma, salınım ve metabolizma | Anlatım |
3 | Toksik ajanlar ve ksenobiyotikler | Anlatım |
4 | Bazı metaller ve diğer inorganik kirleticilerin toksik etkileri | Anlatım |
5 | Karsinojenez | Anlatım |
6 | Mutajenez ve teratogenik etki | Anlatım |
7 | Organik kirleticiler ve toksik etkileri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre toksikolojisi | Anlatım |
10 | Aşılarda toksisite | Anlatım |
11 | İlaç toksisitesi | Anlatım |
12 | Gıda toksikolojisi-I | Anlatım |
13 | Gıda toksikolojisi-II | Anlatım |
14 | Risk değerlendirme | Anlatım |
15 | Öğrenci sunumu | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John Timbrell 2002; Introduction to Toxicology, 3rd Edition. Taylor and Francis Publishing. ISBN 0-415-247-632. | |
2 | Nevin Vural, 1996. Toksikoloji Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nevin Vural, 1996. Toksikoloji Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara. John Timbrell 2002; Introduction to Toxicology, 3rd Edition. Taylor and Francis Publishing. ISBN 0-415-247-632. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 6 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |