|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tıbbi bitkilerin botaniksel özellikleri ve kimyasal yapılarının öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi bitkilerin kullanım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tıbbi bitkilerle ilgili deneyim kazanır. |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tıbbi bitkilerin kimyasal özelliklerini bilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İleriki dönemdeki çalışmalara katılabilir. |
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıbbi bitkiler ve tarihi gelişim süreci Tıbbi bitkilerin tanınması, önemi ve sınıflandırılması Bitkilerin isimlendirilmesi ve tayini Drogların İsimlendirilmesi Cyanophyta grubuna ait drog örnekleri Phycophyta-Chlorophyceae-Phaeophyceaea Mycophyta'ya ait drog örnekleri Likenlerin genel özellikler ve tanınmış dorg örnekleri ve kullanım alanları Bryophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıbbi bitkiler ve tarihi gelişim süreci | Anlatım |
2 | Tıbbi bitkilerin tanınması, önemi ve sınıflandırılması | Anlatım |
3 | Bitkilerin isimlendirilmesi ve tayini | Anlatım |
4 | Drogların İsimlendirilmesi | Anlatım |
5 | Cyanophyta grubuna ait drog örnekleri | Anlatım |
6 | Phycophyta-Chlorophyceae-Phaeophyceaea | Anlatım |
7 | Mycophyta'ya ait drog örnekleri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Likenlerin genel özellikler ve tanınmış dorg örnekleri ve kullanım alanları | Anlatım |
10 | Bryophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri | Anlatım |
11 | Pteridophyta'nın genel özellikleri ve drog örnekleri | Anlatım |
12 | Gymnospermae'nin genel özellileri | Anlatım |
13 | Drog olarak kullanılan yarıaçık tohumlu bitki örnekleri | Anlatım |
14 | Angıospermae’nin genel özellikleri | Anlatım |
15 | Monokotil drog örnekleri Dikotil drog örnekleri | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | K.H.C. Başer (Ed.), 2010. Tıbbi ve Aromatik Bitkisel Ürünlerin Üretimi ve Kalite Kontrolü, Anadolu Üniversitesi Yayın No. 2109, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, Eskişehir. | |
2 | Ketenoglu, O. ve ark., 2003. Ekonomik Bitkiler, Bizim Büro Basimevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tanker, N., Koyuncu, M., Çoşkun, M.,-(1998)- Farmasotik Botanik, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi yayınları, Nu:78 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |