|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyoçeşitliliğin önemi, amfibi ve sürüngenler hakkında temel bilgiler vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyoçeşitlilik ve sınıflandırma hakkında bilgi verebilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Amfibilerin özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sürüngenlerin özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyoçeşitlilik, amfibilerin genel özellikleri, sürüngenlerin genel özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyolojik çeşitliliğin önemi | Anlatım |
2 | Sistematiğin önemi | Anlatım |
3 | Sistematiğin biyolojideki yeri | Anlatım |
4 | Kurbağaların genel özelliklerini | Anlatım |
5 | Sürüngenlerin genel özelliklerini | Anlatım |
6 | Kurbağaların morfolojik yapıları | Anlatım |
7 | Sürüngenlerin morfolojik yapıları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kurbağaların sistematik yerleri | Anlatım |
10 | Sürüngenlerin sistematik yerleri | Anlatım |
11 | Kurbağaların tür tayini | Anlatım |
12 | Sürüngenlerin tür tayini | Anlatım |
13 | Kurbağaların insanlarla olan ilişkileri | Anlatım |
14 | Sürüngenlerin insanlarla olan ilişkileri | Anlatım |
15 | Çevre ve canlı ilişkisinin sürekliliği | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye Sürüngenleri kısım II, Muhtar Başoğlu, İbrahim Baran, Ege Üniv. Fen Fak. 1980. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türkiye Sürüngenleri kısım II, Muhtar Başoğlu, İbrahim Baran, Ege Üniv. Fen Fak. 1980. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |