Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 459 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 459 Adı: ZOOLOJİK MÜZE METOTLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYSEL KEKİLLİOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hayvanların özellikle omurgalıların preparasyonlarının yapılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Omurgalılarda tahniti tanımlayabilir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Omurgalı örneklerinin toplanması ve tahniti için gerekli aşamaları öğrenebilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tahnit nedir, ne amaçla yapılır? Tahnit yapımında nelere dikkat edilir? Laboratuar güvenliği Tahnit malzemelerinin tanıtımı Kesme ve delme malzemelerinin öğrenilmesi Kimyasal malzemelerin öğrenilmesi Tahnit için örnek toplanması ve Tahnit yapılırken uyulması gereken yasal kurallar Kuş tahniti yapılması Kuş tahniti yapılması Memeli tahniti yapılması Memeli tahniti yapılması Tahnitlerin saklanması Biyolojik müzelerin önemi ve tanıtılması Türkiye'deki biyolojik müzeler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tahnit nedir, ne amaçla yapılır? sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
2 Tahnit yapımında nelere dikkat edilir? sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
3 Laboratuar güvenliği sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
4 Tahnit malzemelerinin tanıtımı sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
5 Kesme ve delme malzemelerinin öğrenilmesi sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
6 Kimyasal malzemelerin öğrenilmesi sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
7 Tahnit için örnek toplanması ve Tahnit yapılırken uyulması gereken yasal kurallar sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Kuş tahniti yapılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
10 Kuş tahniti yapılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
11 Memeli tahniti yapılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
12 Memeli tahniti yapılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
13 Tahnitlerin saklanması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
14 Biyolojik müzelerin önemi ve tanıtılması sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
15 Türkiyedeki biyolojik müzeler sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 0 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92