|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hayvanların özellikle omurgalıların preparasyonlarının yapılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Omurgalılarda tahniti tanımlayabilir |
PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Omurgalı örneklerinin toplanması ve tahniti için gerekli aşamaları öğrenebilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tahnit nedir, ne amaçla yapılır? Tahnit yapımında nelere dikkat edilir? Laboratuar güvenliği Tahnit malzemelerinin tanıtımı Kesme ve delme malzemelerinin öğrenilmesi Kimyasal malzemelerin öğrenilmesi Tahnit için örnek toplanması ve Tahnit yapılırken uyulması gereken yasal kurallar Kuş tahniti yapılması Kuş tahniti yapılması Memeli tahniti yapılması Memeli tahniti yapılması Tahnitlerin saklanması Biyolojik müzelerin önemi ve tanıtılması Türkiye'deki biyolojik müzeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tahnit nedir, ne amaçla yapılır? | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Tahnit yapımında nelere dikkat edilir? | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Laboratuar güvenliği | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Tahnit malzemelerinin tanıtımı | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Kesme ve delme malzemelerinin öğrenilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Kimyasal malzemelerin öğrenilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Tahnit için örnek toplanması ve Tahnit yapılırken uyulması gereken yasal kurallar | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuş tahniti yapılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Kuş tahniti yapılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Memeli tahniti yapılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Memeli tahniti yapılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Tahnitlerin saklanması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Biyolojik müzelerin önemi ve tanıtılması | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Türkiyedeki biyolojik müzeler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |