|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hayvanların coğrafik ve ekolojik dağılımı ve biyolojik özelliklerini kavrama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türlerin dağılışı ile ilgili temel kavramları öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tür çeşitliliğinin önemini kavrar |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nesli tehlikede olan türlerin korunmasına yönelik tedbirleri belirler. |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekolojide Temel Bazı Kuram ve Kavramlar (Ekolojik İlişkiler, Ekolojik Faktörler ve Gelişimdeki Rolleri) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekoloji ve Çevre Bilimlerinin Tanımları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
2 | Yeryuvarının Tarihsel Değişimi ve Türlerin Oluşumuna Etkisi (Mekansal Evrim) (Yaşamın Başlangıcıve Evrimi) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
3 | Ekolojide Temel Bazı Kuram ve Kavramlar (Mekansal Kavramlar, Canlı Topluluklarıile İlgili Kavramlar) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
4 | Ekolojide Temel Bazı Kuram ve Kavramlar (Ekolojik İlişkiler, Ekolojik Faktörler ve Gelişimdeki Rolleri) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
5 | Organizmalara Etkileri (İklimsel Abiyotik Faktörler ) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
6 | Organizmalara Etkileri (İklimsel Abiyotik Faktörler ) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
7 | Organizmalara Etkileri (İklimsel Abiyotik Faktörler ) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Abiyotik Faktörler ve Organizmalara Etkileri (İklimsel Olmayan Abiyotik Faktörler ) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
10 | Abiyotik Faktörler ve Organizmalara Etkileri (Edafik Faktörler) Biyotik Faktörler (Besin, Beslenme ve Organizmalara Etkileri)(Edafik Faktörler) Abiyotik Faktörler ve Organizmalara Etkileri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
11 | Biyotik Faktörler (Besin, Beslenme ve Organizmalara Etkileri) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
12 | Biyotik Faktörler (Biyolojik İlişkiler; Türiçi İlişkiler) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
13 | Biyotik Faktörler (Biyolojik İlişkiler; Türler Arası İlişkiler) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
14 | Abiyotik Faktörler ve Organizmalara Etkileri (İklimsel Olmayan Abiyotik Faktörler ) | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
15 | Biyotik faktörler (biyolojik ilişkiler; türler arası ilişkiler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Kocataş, 2008, Ekoloji, Çevre Bilgisi, Ege Ünv. Su Ür. Fak. Yay | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ahmet Kocataş, 2008, Ekoloji, Çevre Bilgisi, Ege Ünv. Su Ür. Fak. Yay, Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |