|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜBEYDE KUMBIÇAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sucul ekosistem içerisinde balıkların yeri, tür içi ve türler arası etkileşim, abiyotik ve biyotik çevresel etkenlere uyum ve balıkların yaşam döngüsünün anlatılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Giriş: Amaç, kapsam ve temel tanımların anlatımı, Kaynaklara ulaşım 2 Balıklarda yaşam şekilleri ve sucul ekosistemlerdeki yayılışları 3 Deniz, Tatlısu ve Özel ekosistemler 4 Balıkların abiyotik çevresel etkenlere uyumu 5 Akıntı tipleri ve balıkların uyumu 6 Balıklarda türiçi ve türlerarası biyotik ilişkiler 7 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri 8 Arasınav 9 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri (Devam) 10 Balıkların bakteriler, virüsler ve diğer hayvansal organizmalar ile ilişkisi 11 Balıkların yaşam döngüsü, Üreme ve gelişme, boy-ağırlık ve yaş ilişkisi 12 Balıklarda göç; yumurtlama, beslenme, kışlama göçleri 13 Balıklarda beslenme ve besin ilişkisi 14 Balıkçılık yöntemlerindeki temel ilkeler, İnsan yaşamında balıkçılığın önemi 15 Değerlendirme ve tartışma 16 Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
2 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
3 | Arazi çalışmaları ile ilgili teorik bilgiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
4 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
5 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
6 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
7 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
10 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
11 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
12 | Arazi çalışmaları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
13 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
14 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
15 | Araziden toplanan materyallerin değerlendirilmesi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, deney, gözlem, arazi gezisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları:Canlılar, Ekololoji, Doğayı koruma | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nicolsky G.V.,1963 The Ecology of Fishes, Acedemic Press, London and New York |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |