|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlıların gelişiminde ve yayılışında etkili olan iklimle ilgili temel bilgileri vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye’de sıcaklık, nem, yağışlar; Türkiye iklimlerinin sınıflandırılması, biyoiklim tipleri ve bunlarla ilgili uygulamaları analiz eder. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’de sıcaklık, nem, yağışlar; Türkiye iklimlerinin sınıflandırılması, biyoiklim tipleri ve bunlarla ilgili uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atmosfer ve özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | İklim oluşumunu etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Hava kütleleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Coğrafik etkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | İklimsel elemanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Sıcaklık | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Radyasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yağışlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Yağış rejimi Türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Atmosfer basıncı ve rüzgarlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Buharlaşma ve nem | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İklim tipleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Türkiye'nin iklim tipleri sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | İklim diyagramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçman, A. (1993). Türkiye İklimi. Ege Üniv. Yayın No: 72, İzmir. | |
2 | Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme yayın, Ankara Dönmez,Y. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akman, Y. (1990). İklim ve Biyoiklim, Palme yayın, Ankara Dönmez,Y. (1984). Umumi Klimatoloji ve İklim Çalışmaları. İstanbul Üniv. Yayın No:2506. Koçman, A. (1993). Türkiye İklimi. Ege Üniv. Yayın No: 72, İzmir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |