Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 450 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 450 Adı: DOĞA KORUMA ALANLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Doğal canlı kaynaklardan yararlanma düzeyi ve bu kaynaklardan sürdürülebilir bir şekilde faydalanmak ve türlerin neslinin devamının sağlanması için koruma alanlarının önemi hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğal çevrenin ve türlerin korunmasının gerekliliğini açıklayabilir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-9 Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Doğal koruma alanlarının oluşturulma kriterlerini tanımlayabilir PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır
PÇ-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye'deki doğa koruma alanlarını açıklayabilir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğal canlı kaynaklar, söz konusu kaynakların populasyon biyolojileri, kaynaklardan faylanma olanakları, kaynakların durum analizi ve kaynakların sürdürülebilirliği için canlı kaynakların yönetiminde ve türlerin korunmasında, neslinin devamının sağlanmasında koruma alanlarının önemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğa ve çevre kavramı Konu anlatımı, soru cevap
2 Koruma, koruma alanı kavramları Konu anlatımı, soru cevap
3 Doğa korumanın tarihsel gelişimi Konu anlatımı, soru cevap
4 Korunan alan tanımı Konu anlatımı, soru cevap
5 Sürdürülebilirlik ve koruma alanlarının ilişkisi Konu anlatımı, soru cevap
6 Doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı Konu anlatımı, soru cevap
7 Biyolojik çeşitlilik ve korunması Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Biyolojik çeşitlilik sözleşmeleri Konu anlatımı, soru cevap
10 Türlerin ve populasyonların korunması Konu anlatımı, soru cevap
11 Doğa koruma ile ilgili yönetmelikler Konu anlatımı, soru cevap
12 Dünya’da ve Türkiye’de doğa koruma alanları kategorileri Konu anlatımı, soru cevap
13 Doğa alanlarının korunması Konu anlatımı, soru cevap
14 Milli parklar, Tabiatı koruma alanları, Tabiat anıtları, Tabiat Parkları Konu anlatımı, soru cevap
15 Türkiye’de doğa koruma alanları Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 80