|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Transgenik organizmaların üretiminde kullanılan teknolojilerin ve yöntemlerin öğretilmesi, transgenik organizmaların tıp ve endüstrideki kullanım alanlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rekombinant DNA teknolojilerinin temel prensiplerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Transgenik organizma üretimi ve kullanım alanlarını öğrenir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Moleküler genetiğin uygulamalarına genel bakış, PCR ve DNA teknolojileri, nükleik asit biyokimyası, plazmid biyolojisi, vektörler, DNA kütüphaneleri ve in vitro mutajenez, genomiks ve gen haritalama, komplementer DNA sentezi, PCR reaksiyonunun biyokimyası, kültür hücrelerinde gen ekspresyonu, transgenik bitki ve sinekler, transgenik mikroorganizmalar, nükleus transferi ve hayvan klonlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moleküler genetik uygulamalarına genel bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Nükleik asit biyokimyası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Plazmid biyolojisine genel bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Bakteriyofaj vektörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | DNA kütüphaneleri in vitro mutajenez | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Genomiks | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Gen haritalama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Komplementer DNA sentezi ve Komplementer DNA kütüphaneleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | PCR reaksiyonun biyokimyası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kültür hücrelerinde gen ekspresyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Transgenik sinek ve bitkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Nükleus transferi ve hayvan klonlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Proje sunumlari I | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | Proje sunumlari Il | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
I. Glazko, G. V. Glazko, Introduction in DNA-Technology and Bioinformatics, 2001. Winfery M. R., Rott A. M., Wortman A. T., Unraveling DNA Molecular Biology for the Laboratory, Prentice-Hall Inc., 1997 Russel P. J., Genetics, Fifth Edition, An Imprint of Addison Wesley Longman Inc., 1998T |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 13 | 13 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |