|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye bitki örtüsünün tarihi gelişiminin, vejatasyon formasyonlarının ve bitki birliklerinin öğretilmesi ve günümüzdeki durumunun tanıtılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye vejetasyonu ile ilgili çalışmaların tarihçesini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vejetasyon üzerine etkili faktörleri öğrenir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vejetasyon formasyonlarını öğrenir. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’deki dağılımı ve yapılarını öğrenir |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye iklimi ve biyoiklim katları Türkiye'de fitocoğrafi bölgeler Türkiye'de genel vejetasyon tipleri Türkiye bitki örtüsünün geçmişi Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Maki Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Orman-İğne yapraklı Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Orman-Yaprak döken Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Yüksek dağ Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Orman-İğne yapraklı Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Orman-Yaprak döken Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Yüksek dağ Türkiye'de İç Anadolu ve Doğu Anadolu'da step vejetasyonu Türkiye'de özel vejetasyon tipleri Türkiye vejetasyonunda tanımlanan fitososyolojik birimler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye iklimi ve biyoiklim katları | Konu anlatımı, soru cevap |
2 | Türkiye'de fitocoğrafi bölgeler | Konu anlatımı, soru cevap |
3 | Türkiye'de genel vejetasyon tipleri | Konu anlatımı, soru cevap |
4 | Türkiye bitki örtüsünün geçmişi | Konu anlatımı, soru cevap |
5 | Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Maki | Konu anlatımı, soru cevap |
6 | Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Orman-İğne yapraklı | Konu anlatımı, soru cevap |
7 | Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Orman-Yaprak döken | Konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Akdeniz vejetasyonu: Yüksek dağ | Konu anlatımı, soru cevap |
10 | Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Orman-İğne yapraklı | Konu anlatımı, soru cevap |
11 | Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Orman-İğne yapraklı | Konu anlatımı, soru cevap |
12 | Türkiye'de Karadeniz vejetasyonu: Yüksek dağ | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Türkiye'de İç Anadolu ve Doğu Anadolu'da step vejetasyonu | Konu anlatımı, soru cevap |
14 | Türkiye'de özel vejetasyon tipleri | Konu anlatımı, soru cevap |
15 | Türkiye vejetasyonunda tanımlanan fitososyolojik birimler | Konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atalay, İ. Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, 1994. | |
2 | Çetik, R. İç Anadolunun Vejetastyonu ve Ekolojisi, Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları, Konya, 1985. | |
3 | Akman, Y. Türkiye Orman Vejetasyonu, 1995 | |
4 | Akman, Y., Ketenoğlu, O. Kurt, F. Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metotları, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Atalay, İ. Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, 1994. Çetik, R. İç Anadolunun Vejetastyonu ve Ekolojisi, Selçık Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları, Konya, 1985. Akman, Y. Türkiye Orman Vejetasyonu, 1995 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 11 | 3 | 33 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |