|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sucul ekosistem içerisinde balıkların yeri, tür içi ve türler arası etkileşim, abiyotik ve biyotik çevresel etkenlere uyum ve balıkların yaşam döngüsünün anlatılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Balıkların tür içi ve türler arası etkileşimini öğrenir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Giriş: Amaç, kapsam ve temel tanımların anlatımı, Kaynaklara ulaşım 2 Balıklarda yaşam şekilleri ve sucul ekosistemlerdeki yayılışları 3 Deniz, Tatlısu ve Özel ekosistemler 4 Balıkların abiyotik çevresel etkenlere uyumu 5 Akıntı tipleri ve balıkların uyumu 6 Balıklarda türiçi ve türlerarası biyotik ilişkiler 7 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri 8 Arasınav 9 Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri (Devam) 10 Balıkların bakteriler, virüsler ve diğer hayvansal organizmalar ile ilişkisi 11 Balıkların yaşam döngüsü, Üreme ve gelişme, boy-ağırlık ve yaş ilişkisi 12 Balıklarda göç; yumurtlama, beslenme, kışlama göçleri 13 Balıklarda beslenme ve besin ilişkisi 14 Balıkçılık yöntemlerindeki temel ilkeler, İnsan yaşamında balıkçılığın önemi 15 Değerlendirme ve tartışma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Amaç, kapsam ve temel tanımların anlatımı, Kaynaklara ulaşım | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
2 | Balıklarda yaşam şekilleri ve sucul ekosistemlerdeki yayılışları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
3 | Deniz, Tatlısu ve Özel ekosistemler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
4 | Balıkların abiyotik çevresel etkenlere uyumu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
5 | Akıntı tipleri ve balıkların uyumu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
6 | Balıklarda türiçi ve türlerarası biyotik ilişkiler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
7 | Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Balıkların diğer organizmalarla ilişkileri (Devam) | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
10 | Balıkların bakteriler, virüsler ve diğer hayvansal organizmalar ile ilişkisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
11 | Balıkların yaşam döngüsü, Üreme ve gelişme, boy-ağırlık ve yaş ilişkisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
12 | Balıklarda göç; yumurtlama, beslenme, kışlama göçleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
13 | Balıklarda beslenme ve besin ilişkisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
14 | Balıkçılık yöntemlerindeki temel ilkeler, İnsan yaşamında balıkçılığın önemi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
15 | Değerlendirme ve tartışma | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nicolsky G.V.,1963 The Ecology of Fishes, Acedemic Press, London and New York | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nicolsky G.V.,1963 The Ecology of Fishes, Acedemic Press, London and New York |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |