|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojilerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Balık biyolojisine giriş Balıkların yaşam alanları Balıkların biyo-ekolojik istekleri Endemizme sebep olan etmenler Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Arasınav Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri Türkiye tatlı su balıklarının zoocoğrafik durumu Türkiye deniz balıklarının zoocoğrafik durumu Türkiye’de endemik balıkların bugünkü durumu Endemizmin korunmasına yönelik alınması gerekli önlemler Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Balık biyolojisine giriş | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Balıkların yaşam alanları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | Balıkların biyo-ekolojik istekleri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | Endemizme sebep olan etmenler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Türkiyenin endemik balık türlerinin dağılımları ve biyolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Türkiye tatlı su balıklarının zoocoğrafik durumu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Türkiye deniz balıklarının zoocoğrafik durumu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Türkiye’de endemik balıkların bugünkü durumu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Endemizmin korunmasına yönelik alınması gerekli önlemler | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirsoy, A. (2002). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Demirsoy, A. (2002). Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |