Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 531 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 531 Adı: TATLISU EKOSİSTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tatlı suyun fizikseli kimyasal ve biyolojik özellikleri, suyun sürdürülebilir kullanımının sağlanması için alınması gereken koruma önlemleri ve suda yaşayan canlı toplulukları hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Suyun fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini açıklayabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Sucul canlıları ve yaşam ortamlarını açıklayabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sucul ekosistemi tanımlayabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tatlı suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, göl ve akarsu ekosistemleri, kaynak tipleri, suda yaşayan canlılar, besin zinciri ve canlıların yaşam döngüleri, su kirliliği ve kontrolü, sürdürülebilir su kullanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Suyun genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
2 Tatlısu ekosistemlerinin genel özellikleri Konu anlatımı, soru cevap
3 Tatlısu ekosisteminin elementleri (Abiyotik elementler) Konu anlatımı, soru cevap
4 Tatlısu ekosisteminin elementleri (Biyotik elementler) Konu anlatımı, soru cevap
5 Ekolojik element olarak yaşam yeri Konu anlatımı, soru cevap
6 Tatlısu ekosistemleri arasındaki karşılıklı etkileşim Konu anlatımı, soru cevap
7 Tatlısu ekosistemin yapısı Konu anlatımı, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Tatlısu ekosisteminde ritimler Konu anlatımı, soru cevap
10 Ekosistem ekolojisi Konu anlatımı, soru cevap
11 Ekosistemde üretim biyolojisi Konu anlatımı, soru cevap
12 Tatlısularda yaşayan canlılar Konu anlatımı, soru cevap
13 Tatlısu ekosisteminin gelişimi Konu anlatımı, soru cevap
14 Dünya ve ülkemizdeki başlıca sular Konu anlatımı, soru cevap
15 Genel değerlendirme Konu anlatımı, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sular bilgisi/ Adem Yavuz SÖNMEZ, Olcay HİSAR, Mehmet KARATAŞ, Gökhan ARSLAN, M. Sıtkı ARAS. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Tanyolaç, J. (2009). Limnoloji.
3 Giller PS, Malmqvist B., 2000. The Biology of Streams and Rivers Oxford University Pres..
4 Seyhan K., Başusta N., Kıyısal Ekosistem (2008)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 10 1 10
6.Seminer 11 1 10
7.Performans Ödevi 12 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 12 1 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 176