|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALİL İBRAHİM OĞUZ (hioguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toprak yapısı, bünyesi, toprağın suyu, havası, mineral madde içeriği, organik madde içeriği, ısı, ışık, nem, hava/su hareketleri incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toprak oluşumuna etki eden faktörleri öğrenebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toprak ekosistemini oluşturan öğelerin özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Toprak organizmaları hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Toprak toksikolojisi konusunda bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toprak Ekosisteminin yapısı ve toprak organizmaları: Mikrobiata: Alg, Protozoa, Mantar, Bakteri Mezobiota: Daha büyük canlılar Makrobiota: Solucan, yumuşakçalar Magafauna: Omurgalılar. Toprak Ekosisteminin ögeleri: Canlı (Biyotik): Üreticiler- Tüketiciler- Ayrıştırıcılar. Toprak oluşumu:Topografya-İklim-Vejetasyon-Biyolojik oluşum-Zaman | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toprak, toprağı oluşturan etmenler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
2 | Toprak strüktürü, toprak tekstürü | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
3 | Toprak ekosistemini oluşturan faktörler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
4 | Toprak ekosistemi ve organizmalar | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
5 | Toprak sınıfları | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
6 | Toprağın organik ve inorganik içeriği | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
7 | Toprak kirliliği ve kirliliğe sebep olan etmenler | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprakta detritus besin zinciri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
10 | Madde döngüleri | Anlatım |
11 | Toprak algleri ve ekolojik işlevleri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
12 | Enzimler özellikleri ve topraktaki işlevleri | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
13 | Toprakta organik madde ayrışması ve Karbon döngüsü | Anlatım |
14 | Toprak florası ve faunası | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
15 | Türkiye toprakları ve erezyon | Yüz yüze Anlatım veya Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılınç, M., Kutbay, H.G. 2008. Bitki EkolojisiPalme Yayıncılık, Ankara | |
2 | Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kılınç, M., Kutbay, H.G. 2008. Bitki EkolojisiPalme Yayıncılık, Ankara. Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |