|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAMAZAN MERT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sulak alanların tanımını yapmak ve önemlerini belirtmek; Sulak alan çeşitleri hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili alanda temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlgili alanlarda deneysel çalışmalar yapabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | 3. Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | İlgili alanlarda pekçok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1Sulak alan Ekosistemleri ve ekolojileri 2 Kıyısal Sulak alanlar ve ekolojisi 3 Gel git tuzlu su bataklıkları ve ekolojisi 4 Gel git tatlı su sulak alanları ve ekolojisi 5 Mangrov Sulak alanlar ve ekolojisi 6 Tatlı su Bataklıkları ve ekolojisi 7 Tatlı su Sazlıkları ve ekolojisi 8 Ara Sınav 9 Turbalıklar ve ekolojisi 10 Tubalıkların coğrafik genişliği 11 Turbalıkların hidrolojisi ve gelişimi 12 Turbalıkların biyojeokimyası 13 Turbalıkların vejetasyonu 14 Turbalıkların tüketicileri 15 Sulak alan bİlimine ekosistem yaklaşımları 16 Final Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sulak alan Ekosistemleri ve ekolojileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 | Kıyısal Sulak alanlar ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 | gel git tuzlu su bataklıkları ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 | gel git tatlı su sulak alanları ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 | Mangrov Sulak alanlar ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 | Tatlı su Bataklıkları ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 | Tatlı su Sazlıkları ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turbalıklar ve ekolojisi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 | Tubalıkların coğrafik genişliği | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 | Turbalıkların hidrolojisi ve gelişimi | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 | Turbalıkların biyojeokimyası | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 | Turbalıkların vejetasyonu | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 | Turbalıkların tüketicileri | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 | Sulak alan blimine ekosistem yaklaşımları | sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Wetland Ecosystems, William J. Mitsch, James G.Gosselink, Jonh Willey &Sons İnc. 295 p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Wetland Ecosystems, William J. Mitsch, James G.Gosselink, Jonh Willey &Sons İnc. 295 p. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |