|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Örümceklerde karyotip ve idiogram hazırlanmasına ilişkin metod ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karyotip çalışmalarının basamakları sayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örümceklerin karyotip özelliklerini diğer canlılarla karşılaştırabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örümceklerin sınıflandırılmasını yapabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örümceklerde mitoz ve mayoz bölünmeye ait kromozom preparatlarının hazırlanması, karyotip yapılması, idiogram yapılması, mayoz bölünme evrelerinin saptanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örümceklerin sınıflandırılması ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
2 | Karyotip hazırlama ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
3 | İdiogram hazırlama ile ilgili genel kavramlar | Anlatım |
4 | Omurgasız hayvanlarda kromozom preparatı hazırlama metotları | Anlatım |
5 | Örümceklerde kromozom preparatı hazırlama metotları | Anlatım |
6 | Haplojin örümceklerde kromozom preparatı yapma | Anlatım |
7 | Entelejin örümceklerde kromozom preparatı hazırlama | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örümceklerde mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi | Anlatım |
10 | Örümcekler mayoz bölünme evrelerinin incelenmesi | Anlatım |
11 | Haplojin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma | Anlatım |
12 | Entelejin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma | Anlatım |
13 | Haplojin ve entelejin örümceklerin karyotiplerinin karşılaştırılması | Anlatım |
14 | Haplojin ve entelejin örümceklerin mitoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması | Anlatım |
15 | Haplojin ve entelejin örümceklerin mayoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp. | |
2 | KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp. KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |