Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 573 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 573 Adı: ÖRÜMCEKLERDE KARYOTİP HAZIRLAMA TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Örümceklerde karyotip ve idiogram hazırlanmasına ilişkin metod ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karyotip çalışmalarının basamakları sayabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Örümceklerin karyotip özelliklerini diğer canlılarla karşılaştırabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Örümceklerin sınıflandırılmasını yapabilir PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Örümceklerde mitoz ve mayoz bölünmeye ait kromozom preparatlarının hazırlanması, karyotip yapılması, idiogram yapılması, mayoz bölünme evrelerinin saptanması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Örümceklerin sınıflandırılması ile ilgili genel kavramlar Anlatım
2 Karyotip hazırlama ile ilgili genel kavramlar Anlatım
3 İdiogram hazırlama ile ilgili genel kavramlar Anlatım
4 Omurgasız hayvanlarda kromozom preparatı hazırlama metotları Anlatım
5 Örümceklerde kromozom preparatı hazırlama metotları Anlatım
6 Haplojin örümceklerde kromozom preparatı yapma Anlatım
7 Entelejin örümceklerde kromozom preparatı hazırlama Anlatım
8 Ara Sınav
9 Örümceklerde mitoz bölünme evrelerinin incelenmesi Anlatım
10 Örümcekler mayoz bölünme evrelerinin incelenmesi Anlatım
11 Haplojin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma Anlatım
12 Entelejin örümceklerde karyotip ve idiogram yapma Anlatım
13 Haplojin ve entelejin örümceklerin karyotiplerinin karşılaştırılması Anlatım
14 Haplojin ve entelejin örümceklerin mitoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması Anlatım
15 Haplojin ve entelejin örümceklerin mayoz bölünme evrelerinin karşılaştırılması Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp.
2 KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
JOHN B. 1990: Meiosis. 3rd ed. Cambridge University Press, Cambridge, 396 pp. KING M. 1993: Species Evolution: The Role of Chromosome Change. Cambridge University Press, Cambridge, 337 pp.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 11 55
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180