|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistiksel yöntemlerin biyoloji ile ilgili alanlarda kullanım şekilleri ve yorumlanmasının öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiksel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İstatictiksel analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel çalışmalarda istatistiksel programları kullanabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma konusuna göre uygulanacak istatistiksel yöntemin belirlenmesi, yöntemin uygulanması ve analiz edilmesi. Hazır paket programlardan yararlanılarak gerekli istatistiklerin hesaplanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Verilerin toplanması ve örnekleme | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
2 | Merkez ölçüleri, dağılım ölçüleri | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
3 | Verilerin sınıflandırılması, sınıflandırılmış verilerin ortalama ve varyansı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
4 | Varyans, standart sapma ve standart hata | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
5 | Khi kare, kombinasyon, permutasyon | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
6 | Binomial dağılım | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
7 | Normal dağılım, normal dağılım tablolarının kullanılması | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Binomialin normale yaklaşımı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
10 | Veri analizinde kullanılan genel prensipler: Güven aralığı ve Hipotez testleriyle tek örneklem tahmini | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
11 | Veri analizinde kullanılan genel prensipler: Güven aralığı ve Hipotez testleriyle iki örneklem tahmini | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
12 | Varyans analizi (tek ve çift yönlü varyans analizi) | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
13 | Korelasyon ve regrasyon | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
14 | Deney tasarımı | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
15 | Bazı seçilmiş konular ve uygulamaları | Konu anlatımı, bilgisayar uygulaması, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaya, T., (2004) İstatistik | |
2 | Kan İ., Biyoistatistik Nobel Yayın Dağıtım. (2006) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Bilgisayar, İstatistiksel Paket Programlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 10 | 1 | 10 |
6.Seminer | 11 | 1 | 10 |
7.Performans Ödevi | 12 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |