|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre eğitimi bakımından bilinçlendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Botanik bahçelerini tanır. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Botanik bahçelerinin çeşitlerini öğrenir. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevre eğitimini öğrenir. |
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Botanik bahçelerinin korunmasının önemini öğrenir. |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Botanik bahçesi nedir Bitkilerin karakteristik özellikleri Çevre Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Botanik bahçesi nedir | |
2 | Bitkilerin karakteristik özellikleri | |
3 | Bitkilerin karakteristik özellikleri | |
4 | Çevre | |
5 | Çevre | |
6 | Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | |
7 | Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar | |
10 | Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar | |
11 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
12 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
13 | Çevre sorunlarına yönelik çözümler | |
14 | Çevreyle ilgili bilinçlendirme | |
15 | Çevreyle ilgili bilinçlendirme | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Y A LTIRIK, F., Canlı ve Kurutulmuş Bitki Müzeleri (Arboretum, Botanik Bahçesi, Herbaryum), 1969. | |
2 | ÇOLA K , H., A., Ormanda Doğa Koruma, Milli Parklar Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
WATER TREATMENT PLANT DESIGN: by E. E. Baruth, 1997. McGraw-Hill Companies., London |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |