Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 526 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 526 Adı: BOTANİK BAHÇELERİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GENÇAY AKGÜL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çevre eğitimi bakımından bilinçlendirmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Botanik bahçelerini tanır. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Botanik bahçelerinin çeşitlerini öğrenir. PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çevre eğitimini öğrenir. PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Botanik bahçelerinin korunmasının önemini öğrenir. PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Botanik bahçesi nedir Bitkilerin karakteristik özellikleri Çevre Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Botanik bahçesi nedir
2 Bitkilerin karakteristik özellikleri
3 Bitkilerin karakteristik özellikleri
4 Çevre
5 Çevre
6 Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri
7 Yaşadığımız çevrenin genel karakteristikleri
8 Ara Sınav
9 Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar
10 Çevre sorunlarına yönelik çalışmalar
11 Çevre sorunlarına yönelik çözümler
12 Çevre sorunlarına yönelik çözümler
13 Çevre sorunlarına yönelik çözümler
14 Çevreyle ilgili bilinçlendirme
15 Çevreyle ilgili bilinçlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Y A LTIRIK, F., Canlı ve Kurutulmuş Bitki Müzeleri (Arboretum, Botanik Bahçesi, Herbaryum), 1969.
2 ÇOLA K , H., A., Ormanda Doğa Koruma, Milli Parklar Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü, Ankara, 2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
WATER TREATMENT PLANT DESIGN: by E. E. Baruth, 1997. McGraw-Hill Companies., London

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 11 55
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180