|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Böceklerin ekolojik ilişkilerinin öğretimi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Böceklerin ekolojik ilişkilerinin kavrar. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Böceklerin ekolojik=ekonomik durumlarını analiz eder. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ülkemizin önemli ekonomik böceklerini tanır. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Böceklerde; yaşama şekilleri, hayat ortamları, homotipik ilişkiler, böceklerde sosyal yaşama eğilimi, heterotipik ilişkiler, böceklerin düşmanı olan hayvanlar, hastalık taşıyıcı olan böcekler, bitki-hayvan ilişkileri, düşmanca etkilere karşı korunma çareleri: | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Böceklerde yaşama şekilleri, hayat ortamları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
2 | Böceklerde homotipik ilişkileri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
3 | Böceklerde sosyal yaşama eğilimi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
4 | Böceklerde heterotipik ilişkiler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
5 | Böceklerin düşmanı olan hayvanlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
6 | Hastalık taşıyıcı olan böcekler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
7 | Bitki-hayvan ilişkileri, düşmanca etkilere karşı korunma çareleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Phylaktik taklit, belirgin olmayan phylaktik taklit, belirgin sematophylaktik taklit | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
10 | Cansız çevre ile ilişkiler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
11 | Üreme yetenekleri ve ölüm oranları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
12 | Abiotik faktörler ve etkileri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
13 | Biosönöz ve abiotik faktörler | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
14 | Böcek-insan ilişkileri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
15 | Böcek-insan ilişkileri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, şekil çizme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1.Entomoloji /Ali Demirsoy 2.Grundriss der Insektenkünde/ H.Weber |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |