|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Böceklerin toplanma tekniklerini ve müze materyali haline getirmeyi öğrenmek, arazide böcekleri tanımaya ve toplamaya yönelik özellikleri öğretmek, gruplara göre uygun örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri, veri kaydetme ve verilerin istatistiksel değerlendirilmesini öğretmek, böcek çeşitliliğinin |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Böcek morfolojisini ve sistematik özeliklerini ayrıntılı bilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Böceklerin ekolojik, ekonomik durumlarını analiz eder. |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Böcekleri toplama ve preparasyon yöntemlerini uygular |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Böceklerde toplama teknikleri ve ekipmanlar Böceklerin preparasyon teknikleri Böceklerin saklanması ve korunması Böcek sistematiğinde kullanılan taksonomik karakterler, anahtar kullanımı ve teşhis Karasal arazi uygulama teknikleri: Örnek alan | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Böceklerde toplama teknikleri ve ekipmanlar | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
2 | Böceklerin preparasyon teknikleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
3 | Böceklerin saklanması ve korunması | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
4 | Böcek sistematiğinde kullanılan taksonomik karakterler, anahtar kullanımı ve teşhis | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
5 | Karasal arazi uygulama teknikleri: Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
6 | Sucul arazi uygulama teknikleri : Örnek alan seçimi, örnekleme yöntemleri | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
7 | Genel arazi uygulama teknikleri : Veri toplama ve kaydetme | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laboratuar uygulama teknikleri I: örneklerin preparasyon | Preparasyon |
10 | Laboratuar uygulama teknikleri II: Örneklerin teşhisi | Preparasyon |
11 | Verilerin bilgisayara kaydedilmesi | Bilgisayar verileri ile analiz |
12 | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi | Bilgisayar verileri ile analiz |
13 | Arazi uygulaması | Arazi çalışması |
14 | Arazi uygulaması | Arazi çalışması |
15 | Laboratuar uygulaması | Laboratuar çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ALAOĞLU, Ö., 2001. Entomoloji. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları 89 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ALAOĞLU, Ö., 2001. Entomoloji. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları 89 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |