|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genetik çalışmalarında kullanılan organizmalar hakkında temel bilgileri vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genetik çalışmalarda kullanılan canlılara örnekler verebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bazı prokaryotik canlıların genetikte nasıl kullanıldığını açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bazı ökaryotik canlıların genetikte nasıl kullanıldığını açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genetik, genetik alanındaki çalışmalar ve bu çalışmalarda kullanılan organizmaların özellikleri ve rolleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genetik ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | Genetik çalışmalarının tarihçesi | Anlatım |
3 | Genetik çalışmalarında kullanılan prokaryotik organizmalar | Anlatım |
4 | Genetik çalışmalarında kullanılan ökaryotik organizmalar | Anlatım |
5 | Saccharomyces cerevisiae (Tomurcuklanan bir maya)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
6 | Drosophila melanogaster (Sirke sineği)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
7 | Caenorhabditis elegans (Yuvarlak solucan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arabidopsis thaliana (Lahanagiller familyasından bir bitki)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
10 | Mus musculus (Fare)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
11 | Homo sapiens (İnsan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
12 | Neurospora crassa (Ekmek küf mantarı)'nın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
13 | Tatrahymena (Bir hücreli hayvan) ve Paramecium sp. (Terliksi hayvan)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
14 | Chlamydomonas reinhardtii (Bir yeşil alg)'nin genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
15 | Pisum sativum (Bezelye) ve Zea mays (Mısır)'ın genetik çalışmalarında kullanılması | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Snyder L., Champness W., 2007. Molecular Genetics of Bacteria, ASM Press, Third Edition, USA | |
2 | Detrich W., Werterfield M., Zon L. 2011.Molecular Genetics and Development (Methods in Cell Biology), Second Edition, ISBN-13: 978-0125441728 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Snyder L., Champness W., 2007. Molecular Genetics of Bacteria, ASM Press, Third Edition, USA Detrich W., Werterfield M., Zon L. 2011.Molecular Genetics and Development (Methods in Cell Biology), Second Edition, ISBN-13: 978-0125441728 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |