|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HANİFE ÖZBAY (hanifeozbay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tatlı sularda yaygın olarak bulunan alg grupları ve karakteristik özelliklerini aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tatlı su algleri ile ilgili temel bilgileri söyleyebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlgili alanda deneysel çalışmalar yapabilirler |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Analitik yöntemlerle problemleri çözebilir |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Talı Su Algleri ile ilgili pek çok bilgiyi uygulayabilir |
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş; Malzemeler; Tanımlama; Yaşama ortamları; Sınıf teşhis anahtarları; Cyanobacteria; Rhodophyceae; Chrysophyceae; Xanthophyceae; Dinophyceae; Euglenophyceae; Cryptophyceae; Chloromononadophyceae; Phaeophyceae; Bacillariophyceae; Chlorophyceae; Charophyceae. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Terminoloji | Açıklama |
2 | Malzemeler; Tanımlama | Açıklama |
3 | Yaşama ortamları | Açıklama |
4 | Sınıf teşhis anahtarları | Açıklama |
5 | Cyanobacteria | Açıklama |
6 | Rhodophyceae | Açıklama |
7 | Chrysophyceae | Açıklama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Xanthophyceae | Açıklama |
10 | Dinophyceae; Euglenophyceae | Açıklama |
11 | Cryptophyceae;Chloromononadophyceae | Açıklama |
12 | Phaeophyceae | Açıklama |
13 | Bacillariophyceae | Açıklama |
14 | Chlorophyceae | Açıklama |
15 | Charophyceae | Açıklama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Introduction to the freshwater algae (A. Pentocost, 1984, Richmont Publishing, Surrey, England) 2.Freshwater Algae-Their microscobic world explored (H. Carter-Lund, J. Lund, 1995, Biopress Ltd., Bristol, England). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı: 1.Introduction to the freshwater algae (A. Pentocost, 1984, Richmont Publishing, Surrey, England) 2.Freshwater Algae-Their microscobic world explored (H. Carter-Lund, J. Lund, 1995, Biopress Ltd., Bristol, England). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 13 | 39 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 5 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |