Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-511 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-511 Adı: YÖNETİM TEORİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER, KORHAN KARACAOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
• Problem çözme, kritik düşünme, sözlü ve yazılı iletişim, ekip ve liderlik becerilerini açığa çıkarmak, • Yerel ve global ortamlarda işletme araç ve kavramlarını uygulamak, • Karar vermede temel ve fonksiyonel işletme alanlarını bütünleştirmek, • Ahlaki değer ve davranışlar, sürekli öğrenme ve profesyonel gelişmeye bağlılığı teşvik etmek • Kültürel, ırksal ve cinsiyet farklılıkları açısından yeni anlayış ve değerlendirme biçimini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Örgüt teorilerini açıklayabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yönetim bilminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Karar verme sürecinde yönetim fonksiyonlarının etkisini tartışabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yönetim bilminin doğası ve yöneticiler hakkında genel bilgileri tartışabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders yönetimin tanımı ve fonksiyonlarını, tarihçesini ve ideolojilerini, organizasyon teorilerinı, z teorisini, kaos kuramını, adaptasyon teorilerini, modern ve postmodern yönetimi kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yönetim bilmi, yönetim kavramı, yönetim bilminin özellikleri, amaçları ve önemi Sözlü anlatım
2 Yönetici, yönetim düzeyleri ve yönetici rolleri Sözlü anlatım, tartışma
3 Geleneksel yönetim anlaşıyı Sözlü anlatım
4 Klasik yönetim teorisi Sözlü anlatım, tartışma
5 Neo-Klasik yönetim teorisi Sözlü anlatım, tartışma
6 Klasik ve neo-klasik yönetim teorileri arasındaki farklılıklar Sözlü anlatım, tartışma
7 Yönetim ideolojileri Sözlü anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sistem yaklaşımı Sözlü anlatım, tartışma
10 Durumsallık yaklaşımı (Çevre ve teknoloji araştırmaları) Sözlü anlatım, tartışma
11 Adaptasyon teorileri -Örgütsel Gruplaşma Yaklaşımı -Genel örgütsel strateji yaklaşımı-Kaynak bağımlılığı yaklaşımı Sözlü anlatım, tartışma
12 -Bilgi işleme yaklaşımı -Vekalet teorisi -Kurumsallaşma teorisi Sözlü anlatım, tartışma
13 Popülasyon ekolojisi Sözlü anlatım, tartışma
14 Kaos Teorisi Sözlü anlatım, tartışma
15 Post modern örgütler Sözlü anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baransel, Atilla; Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Birinci Cilt, Fatih Matbaası, İstanbul Üniversitesi Yayın No. 2684, İstanbul 1976.
2 Koçel, Tamer (2017), İşletme Yöneticiliği, Beta Başım, A.Ş. İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
[1] Zorunlu Kaynak : “Yönetim ve Organizasyon”, M. Şerif Şimşek, Eğitim Kitabevi, Konya, 2012. [2] Yardimci Kaynak: “İşletme Yöneticiliği”, Tamer Koçel, Beta Başım, A.Ş. İstanbul, 2012. [3] Yardimci Kaynak: “İşletme Yönetimi”, Göksel Ataman, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2012.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 172