Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Makro ve mikro çevrenin pazarlamaya etkisini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Stratejik planlama sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Fonksiyonel planlama sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Büyüme ve rekabet stratejilerini anlatabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre, stratejik planlama, pazarlama stratejileri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temelleri
|
Anlatma, soru-cevap |
2 |
Pazarlama Çevresi ve Küresel Pazarlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
3 |
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Stratejik Pazarlama Planlaması |
Anlatma, soru-cevap |
5 |
Tüketici Pazarları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Endüstriyel Pazarlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar |
Anlatma, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ürün Stratejileri |
Anlatma soru-cevap |
10 |
Fiyat Stratejileri |
Anlatma ve soru-cevap |
11 |
Tutundurma Stratejileri |
Anlatma ve soru-cevap |
12 |
Dağıtım Stratejileri |
Anlatma ve soru-cevap |
13 |
Pazarlama Denetimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Marka Yönetimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Dijital Pazarlama Yönetimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006. |
2 |
MUCUK İSMET, PAZARLAMA İLKELERİ, TÜRKMEN YAYINLARI, İSTANBUL, 2010 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon, ders kitabı, yazıtahtası. |