Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-523 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-523 Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN, SUZAN ÇOBAN, MUSTAFA ÜNSALAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Makro ve mikro çevrenin pazarlamaya etkisini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Stratejik planlama sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fonksiyonel planlama sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Büyüme ve rekabet stratejilerini anlatabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre, stratejik planlama, pazarlama stratejileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temelleri Anlatma, soru-cevap
2 Pazarlama Çevresi ve Küresel Pazarlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatma, soru-cevap
5 Tüketici Pazarları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Endüstriyel Pazarlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Ürün Stratejileri Anlatma soru-cevap
10 Fiyat Stratejileri Anlatma ve soru-cevap
11 Tutundurma Stratejileri Anlatma ve soru-cevap
12 Dağıtım Stratejileri Anlatma ve soru-cevap
13 Pazarlama Denetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Marka Yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Dijital Pazarlama Yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006.
2 MUCUK İSMET, PAZARLAMA İLKELERİ, TÜRKMEN YAYINLARI, İSTANBUL, 2010
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 11 44
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 6 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 174