|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarında en iyi şekilde araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin veri ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılmasıdır. Öğrenci kongrelerine öğrencilerin katılımını sağlamaktır. Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi yapılması ve raporlama üzerinde durulmasıdır. Öğrencilerle anket uygulaması yaparak anket analiz tekniklerinin öğrenilmesidir. İstatistiksel analizler yapılabilme ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin sosyal bilimler alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi öğrenilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İstatistiksel analizler yapılabilme ve sonuçları yorumlama gibi yetenekler kazanılır. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletme alanında araştırmanın boyutları, İşletme kapsamında öğrencilerle araştırma konularının belirlenmesi, Araştırma konusuna yönelik bilgi ve veri toplanması, Verilerin analizi ve verilerin yorumlanarak raporlanması, Öğrenci kongrelerine ders kapsamında hazırlanan araştırma çalışmasıyla katılmaları, Hazırlanan araştırma çalışmasının seminer salonunda sunumunun yapılmasıdır. İstatistiğin Temel Kavramları. İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Veri Toplama ve Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. Grafik ve tablo gösterimleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. Regresyon analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğin Temel Kavramları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Veri Toplama Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
5 | Grafik ve tablo gösterimleri. | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
6 | Güven aralıkları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
7 | Güven aralıkları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotez testleri. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
10 | Ki-kare analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
11 | Parametrik olmayan testler | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
12 | Varyans analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
13 | İlişki katsayıları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
14 | Regresyon analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
15 | Regresyon analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi” A., URAL, İ., KILIÇ | |
2 | “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikler” Editör: Doç. Dr. Şeref KALAYCI | |
3 | “Paket Programlar ile İstatistiksek Veri Analizi-I” Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yazı tahtası ve yazılım |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 2 | 2 | 0 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 4 | 2 | 0 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |