Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-510 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-510 Adı: DAVRANIŞ BİLİMLERİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER, KORHAN KARACAOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
•Davranış bilimlerinin insan ve iş hayatındaki gerekliliğini kavramak, •İnsanları tanımak ve motive etmenin gerekliliğini kavramak, •Tutumları, Önyargıları ve Kalıplaşmış Tutumları analiz etmek, •Yeni yüzyılda çatışmanın gerekliliğini kavramak ve yönetmek, •Müzakere ve pazarlığın hayatın her aşamasında önemini vurgulamak, •Global rekabet ortamında etkin karar vermenin önemini kavramak, •Gelecekte ekip çalışmasının gerekliliği üzerinde durarak, grup yapısı ve dinamiklerini incelemek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Davranış Bilimlerinin iş hayatında gerekliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsanları tanımanın ve motive etmenin gerekliliğini açıklayabilir. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Karar verme ve ekip çalışması becerilerini geliştirebilir. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çalışanlar açısından tutum, tatmin, bağlılık, güven ve ÖVD'nin önemini değerlendirebilir. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders örgütsel ortamlarda stres, sinizm, adalet, iletişim, kişilik, liderlik, algı, iş tatmini, bağlılık, güven, güven, yıldırma, sosyalleşme, politika ve güç kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gruplar, Grup Oluşturma Süreci Konu anlatımı ve tartışma
2 Gruplara yönelik tehditler Konu anlatımı ve tartışma
3 Sanal Kaytarma, Sosyal Kaytarma, Sosyal Kolaylaştırıcılar Konu anlatımı ve tartışma
4 Kişilik ve Kişilik Teorileri Konu anlatımı ve tartışma
5 Kişilik Testleri NEO kişilik Testi uygulama
6 Duygusal Zeka Duygusal Zeka Testleri Uygulama
7 Stres Yönetimi ve Tükenmişlik Konu anlatımı ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Örgütsel Adalet ve Örgütsel Sinizm Konu anlatımı ve tartışma
10 Örgütsel Güven, Örgütsel Özdeşleşme, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Konu anlatımı ve tartışma Performans Ödevi ve Sunum
11 Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Bağlamsal Performans Konu anlatımı ve tartışma
12 Yıldırma, Örgütlerde Algılanan Mağduriyet Konu anlatımı ve tartışma
13 Algılama ve İzlenim Yönetimi, İmaj Geliştirme Konu anlatımı ve tartışma
14 Örgütsel İletişim ve Örgütsel Sosyalleşme Johari Penceresini Uygulama
15 Liderlik Teorileri Liderlik Tarzı Testi Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnsan ve İnsanlar, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010.
2 İşletmelerde Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, M. Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011.
3 Organizational Behavior, Stephen P. Robbins, Pearson Education, International Edition, 10.Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2009.
4 Organizational Behavior, R. Reitner, A. Kinicki. Irwin: McGraw-Hill, 2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İnsan ve İnsanlar, Çiğdem Kağıtçıbaşı, Evrim Yayınları, İstanbul 2010. İşletmelerde Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, M. Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. Organizational Behavior, Stephen P. Robbins, Pearson Education, International Edition, 10.Baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Organizational Behavior, R. Reitner, A. Kinicki. Irwin: McGraw-Hill, 2004.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 4 1 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 183