|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FERDA ÜSTÜN (ferdakervanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Modern yönetim yaklaşımları konusunda güncel bilgiler sunmak ve bu yaklaşımların uygulamadaki etkinliğini araştırmak, öğrencilerin bu yapıları ve yaklaşımları iş yaşamlarına taşımalarına öncülük etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modern yönetim, felsefe, araç ve tekniklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yönetim tarzları, örgütsel yapı ve tasarımları tanımlar ve karşılaştırır. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüz örgüt yapılarını sorgulayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Modern yönetim yaklaşımlarına uygun yapı ve sistemler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında; modern yönetim yaklaşımlarının ortaya çıkmasına neden olan faktörler, amaçlara göre yönetim, toplam kalite yönetimi, kıyaslama, yalın, sanal ve şebeke organizasyonlar, kaos ve karmaşıklık teorisi ve yönetişim gibi konular üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünden bugüne yönetim, Modern sonrası çağdaş ve güncel kavramların gelişmesi ve uygulamalar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
2 | Amaçlara göre yönetim, Toplam kalite yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
3 | Temel yetenek | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
4 | Kıyaslama | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
5 | Dış kaynaklardan yararlanma | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
6 | Bilgi Yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
7 | Değişim mühendisliği | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Personel güçlendirme | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
10 | Yalın organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
11 | Şebeke organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
12 | Sanal organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
13 | Öğrenen organizasyonlar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
14 | Kaos teorisi, Karmaşıklık teorisi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
15 | Yönetişim, Sosyal sorumluluk | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçel, Tamer. (2007). İşletme Yöneticiliği (11. Bası), İstanbul: Arıkan Basım Yayın. | |
2 | Bakan, İsmail. (2011). Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta Basım Yayım. | |
3 | Parlak, Bekir. (2011). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, İstanbul: Beta Basım Yayım. | |
4 | Bedük, Aykut. (2005). Modern Yönetim Teknikleri, Ankara: Gazi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve işitsel dokümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |