Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Uluslararası pazarlamanının ulusal pazarlamadan farklılığını açıklayabilir |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Uluslararası pazarlama stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Uluslararası pazarlama ile ilgili bir seminer çalışmasını yapabilir. |
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Uluslar arası pazarlama kavramı,uluslar arası pazarlara yönelme nedenleri, pazara girişi engelleyen koşullar, uluslararası ticaret ve Türkiye, uluslar arası çevre ve pazarlama araştırması, pazara giriş yöntemleri, ürün politikası, uluslar arası pazarlama stratejileri, dağıtım kanalları, fiyatlama stratejisi ve ödeme şekilleri, banka ve sigorta işlemleri, uluslar arası iletişim, globalleşme.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Uluslararası Pazarlama Nedir? Uluslararası Pazarlamaya Niçin Yönelmeli? Pazara |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Uluslararası Ticaret ve Türkiye |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Uluslararası Çevre ve Pazarlama Araştırması |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Pazara giriş yöntemleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Ürün politikası: yeni ürün geliştirme, marka seçimi, ambalajlama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Uluslararası pazarlama stratejisi: adaptasyon ve standardizasyon, mamül hayat seyri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Pazar bölümleme ve pazar seçimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Stratejik odaklaşma: ürün, üretim ve tüketici |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Uluslararası dağıtım kanalları: aracılar ve franchising |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Fiyatlama stratejileri ve ödeme şekilleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Banka ve sigorta işlemleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Uluslararası iletişim: ticari fuarlar, kişisel satış, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Mektup ve reklam |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Uluslararası pazarlamada güncel konular ile ilgili seminer hazırlamak ve sunmak |
Seminer sunumu |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kozlu, C., Uluslararası Pazarlama, Işbankası Yayınları, Ankara, 2019 |
2 |
Karafakioğlu, M., Uluslararası Pazarlama, Beta Yay., İstanbul, 2015. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı ve projeksiyon |