|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüm yaşamları boyunca sahip olmaları gereken, özellikle de iş piyasalarına girdikten sonra çok daha fazla oranda dikkat etmeleri gereken "iş ve çalışma etiği" konularına işaret etmek; eğitim ile bir toplumun etik düzeyinin yükseltilebileceğine inanarak, hem kavramsal hem de uygulamalı olarak iş ve çalışma etiği ile ilgili bilgi aktarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş ve meslek etiği hakkında yeterli kavramsal bilgiyi hatırlayabilirler. |
PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İş ve meslek etiğine aykırı uygulamaları açıklayabilirler. |
PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş etiği ile ilgili özgün bir çalışma tasarlayabilirler. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş etiği ile ilgili kuramları açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, kısaca iş ve çalışma etiği ile ilgili kavramsal bilgilerin ardından, günümüz iş piyasalarında iş etiğine aykırı ne gibi uygulamalarla karşı karşıya kalınabileceği konusunda öğrencilerle karşılıklı görüş alışverişinde bulunulacak, ekonomik gelişme düzeyi ile bireylerin sahip olduğu ahlaki yapı arasında bir ilişkinin olup olmadığı tartışılacak, zaman zaman iş etiğine uygun davranışların nasıl reklam aracı olarak kullanılabildiği üzerinde de durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar | Anlatma ve soru-cevap yöntemi |
2 | Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar | Anlatma ve soru-cevap yöntemi |
3 | İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Dünya'da ve Türkiye'de İş ve Çalışma Etiğine Olan İlginin Artışı | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Etik Yönetimi | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Etik Yönetimi | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Etik Yönetimi | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özgener, Şevki, (2010), İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 9 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 3 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |