Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-548 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-548 Adı: İŞ ETİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüm yaşamları boyunca sahip olmaları gereken, özellikle de iş piyasalarına girdikten sonra çok daha fazla oranda dikkat etmeleri gereken "iş ve çalışma etiği" konularına işaret etmek; eğitim ile bir toplumun etik düzeyinin yükseltilebileceğine inanarak, hem kavramsal hem de uygulamalı olarak iş ve çalışma etiği ile ilgili bilgi aktarmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İş ve meslek etiği hakkında yeterli kavramsal bilgiyi hatırlayabilirler. PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İş ve meslek etiğine aykırı uygulamaları açıklayabilirler. PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İş etiği ile ilgili özgün bir çalışma tasarlayabilirler. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İş etiği ile ilgili kuramları açıklayabilirler. PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste, kısaca iş ve çalışma etiği ile ilgili kavramsal bilgilerin ardından, günümüz iş piyasalarında iş etiğine aykırı ne gibi uygulamalarla karşı karşıya kalınabileceği konusunda öğrencilerle karşılıklı görüş alışverişinde bulunulacak, ekonomik gelişme düzeyi ile bireylerin sahip olduğu ahlaki yapı arasında bir ilişkinin olup olmadığı tartışılacak, zaman zaman iş etiğine uygun davranışların nasıl reklam aracı olarak kullanılabildiği üzerinde de durulacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar Anlatma ve soru-cevap yöntemi
2 Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar Anlatma ve soru-cevap yöntemi
3 İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Dünya'da ve Türkiye'de İş ve Çalışma Etiğine Olan İlginin Artışı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Etik Yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Etik Yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Etik Yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özgener, Şevki, (2010), İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Notlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 9 54
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 3 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 4 36
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180