|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
• Problem çözme, kritik düşünme, sözlü ve yazılı iletişim, ekip ve liderlik becerilerini açığa çıkarmak, • Yerel ve global ortamlarda işletme araç ve kavramlarını uygulamak, • Karar vermede temel ve fonksiyonel işletme alanlarını bütünleştirmek, • Ahlaki değer ve davranışlar, sürekli öğrenme ve profesyonel gelişmeye bağlılığı teşvik etmek • Kültürel, ırksal ve cinsiyet farklılıkları açısından yeni anlayış ve değerlendirme biçimini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgüt teorilerini anlatabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yönetim bilminin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Karar verme sürecinde yönetim tüm fonksiyonlarının etkisini açıklayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yönetim bilminin doğası ve yöneticiler hakkında genel bilgileri tartışabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders yönetimin tanımı ve fonksiyonlarını, tarihçesini ve ideolojilerini, organizasyon teorilerinı, z teorisini, kaos kuramını, adaptasyon teorilerini, modern ve postmodern yönetimi kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim bilmi, yönetim kavramı, yönetim bilminin özellikleri, amaçları ve önemi | Sözlü anlatım |
2 | Yönetici, yönetim düzeyleri ve yönetici rolleri | Sözlü anlatım, tartışma |
3 | Geleneksel yönetim anlaşıyı | Sözlü anlatım |
4 | Klasik yönetim teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
5 | Neo-Klasik yönetim teorisi | Sözlü anlatım, tartışma |
6 | Klasik ve neo-klasik yönetim teorileri arasındaki farklılıklar | Sözlü anlatım, tartışma |
7 | Yönetim ideolojileri | Sözlü anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sistem yaklaşımı | Sözlü anlatım, tartışma |
10 | Durumsallık yaklaşımı (Çevre ve teknoloji araştırmaları) | Sözlü anlatım, tartışma |
11 | Adaptasyon teorileri -Örgütsel Gruplaşma Yaklaşımı -Genel örgütsel strateji yaklaşımı-Kaynak | Sözlü anlatım, tartışma |
12 | Planlama Fonksiyonu | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Örgütleme | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Yürütme Fonksiyonu | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Koordinasyon Fonksiyon Denetim Fonksiyonu, Karar Verme Fonksiyonu | Sözlü anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baransel, Atilla; Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Birinci Cilt, Fatih Matbaası, İstanbul Üniversitesi Yayın No. 2684, İstanbul 1976. | |
2 | Koçel, Tamer (2016), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Başım, A.Ş. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
[1] Zorunlu Kaynak : “Yönetim ve Organizasyon”, M. Şerif Şimşek, Eğitim Kitabevi, Konya, 2012. [2] Yardımcı Kaynak: “İşletme Yöneticiliği”, Tamer Koçel, Beta Başım, A.Ş. İstanbul, 2012. [3] Yardımcı Kaynak: “İşletme Yönetimi”, Göksel Ataman, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2012. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |