|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUZAN ÇOBAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgi, bilim, bilimsel bilgi hakkında bilgi vermek. Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkını ortaya koymak. Bilime yönelik pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlara değinmek. Tez konusunun seçimi, alıntı yöntemleri kaynak gösterme yöntemleri, tez şekil şartları hakkında uygulamalı bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgi türlerini öğrenmek, bilime eleştirel yaklaşabilir ve sorgulayabilir |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları öğrenebilir. |
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Araştırma konusunu belirlemede doğru seçim yapabilir. |
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kaynaklardan doğru yararlanabillir. |
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Kaynaklardan doğru alıntı yapabilir. |
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler yazabilir. |
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgi, bilgi türleri, bilim, bilim felsefesi, bilime pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlar, bilimsel araştırmanın aşamaları, araştırmanın kısımları, yazım kuralları, metin aktarmaları, kaynak gösterme yöntemleri, kaynakçanın düzenlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi, bilgi türleri, bilim ve bilim felsefesi | Anlatım / Soru - Cevap |
2 | Bilime pozitivist yaklaşımlar, pozitivist bilimin özellikleri | Anlatım / Soru - Cevap |
3 | Bilime pozitivist ötesi yaklaşımlar, pozitivist ötesi filozoflar, Popper, Kuhn, Feyerabend | Anlatım / Soru - Cevap |
4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | Anlatım / Soru - Cevap |
5 | Tümevarım, tümden gelim, anket, gözlem, mülakat | Anlatım / Soru - Cevap |
6 | İçerik bilgileri, makale, çalışmanın başlığı, dili, önsöz | Anlatım / Soru - Cevap |
7 | Araştırmanın kısımları | Anlatım / Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giriş, sonuç ve bölümlerde yer alması gerek bilgiler | Anlatım / Soru - Cevap |
10 | Yazım kuralları | Anlatım / Soru - Cevap |
11 | Metin aktarmaları, doğrudan ve dolaylı aktarma | Anlatım / Soru - Cevap |
12 | Kaynak gösterme yöntemleri, geleneksel yöntem | Anlatım / Soru - Cevap |
13 | Kaynak gösterme yöntemleri, modern yöntem | Anlatım / Soru - Cevap |
14 | Kaynakçanın düzenlenmesi ve genel değerlendirme | Anlatım / Soru - Cevap |
15 | Araştırma süreci | Anlatım / Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk Ş. ve diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, pegem yay, Ankara, 2012 | |
2 | İslamoğlu, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta yay., İstanbul, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yazıtahtası, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 8 | 5 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |