Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-617 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-617 Adı: PAREKENDECİLİK YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Perakende pazarlama yönetimi konusunda, bir altyapı oluşturulmasını sağlamak; bu bağlamda perakendecilik dünyası, perakendecilikte bilgi sistemleri, yönetim stratejisi, pazarlama iletişimi, ürün yönetimi ve mağaza yönetimi vb. konularda bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Perakendecilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Perakendeci kuruluşları sınıflandırabilir. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yeri seçiminde kullanılan yöntem ve teknikleri gösterebilir. PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Perakendecilikte çeşit politikasını açıklayabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Perakendeciliğe giriş, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları, stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi, perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi, perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma, perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve planlama, perakendeci işletmelerde satın alma süreci, perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, perakendeci mağazalarda fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, perakendeci işletmelerde fiziksel planlama, perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Perakendeciliğe giriş Anlatım / Soru - Cevap
2 Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması Anlatım / Soru - Cevap
3 Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler (makro ve mikro çevre faktörleri) Anlatım / Soru - Cevap
4 Elektronik perakendecilik ve geleneksel perakendecilerden farkları Anlatım / Soru - Cevap
5 Perakendeci işletmelerde tüketici davranışları (tüketicilerin satınalma nedenleri ve tüketicilerin satınalma karar süreci) Anlatım / Soru - Cevap
6 Stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi Anlatım / Soru - Cevap
7 Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi Anlatım / Soru - Cevap
8 Ara Sınav
9 Perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma Anlatım / Soru - Cevap
10 Perakendeci mağazalarda satınalma bütçesi ve stratejik perakende planlama süreci Anlatım / Soru - Cevap
11 Perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi Anlatım / Soru - Cevap
12 Perakendeci mağazalarda fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri Anlatım / Soru - Cevap
13 Perakende pazarlama iletişimi (perakende pazarlama iletişim karması, perakende pazarlama iletişim programının planlanması) Anlatım / Soru - Cevap
14 Perakendeci işletmelerde fiziksel planlama ve mağaza atmosferi Anlatım / Soru - Cevap
15 Perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği Anlatım / Soru - Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 TEK Ö. BAYBARS, PERAKENDE PAZARLAMA YÖNETİMİ İZMİR.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 5 3
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 6 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 3 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 5 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 2 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 185