Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-621 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-621 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İBRAHİM YILMAZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarının turizm işletmeleri ve turizm varış yerleri açısından incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Turizm pazarlaması ile ilgili stratejileri uygulayabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Turizme özgü pazarlama karması elemanları hakkında değerlendirme yapabilir PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Turizmde tüketici davranışını ve nedenlerini analiz edebilir PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Turizmde makro ve mikro pazarlama çevresini analiz edebilir PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm işletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, turizm varış yeri pazarlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm Pazarlaması İle İlgili Temel Kavramlar Konu anlatımı
2 Hizmetlerin Temel Özellikleri Konu anlatımı
3 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Çevresi Analizi Konu anlatımı, beyin fırtınası
4 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Çevresi Analizi Konu anlatımı, beyin fırtınası
5 Turizmde Tüketici Davranışı Konu anlatımı, beyin fırtınası
6 Turizmde Tüketici Davranışı Konu anlatımı, beyin fırtınası
7 Turizmde pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma Konu anlatımı, tartışma
8 Ara Sınav
9 Turizmde pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma Konu anlatımı, tartışma
10 Turizm Ürünü Proje sunumu
11 Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma Proje sunumu
12 Turizm İşletmelerinde Tutundurma Proje sunumu
13 Turizmde Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Proje sunumu
14 Turizmde Pazarlama Planlaması Proje sunumu
15 Turizm Varış Yeri Pazarlaması Proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KOZAK, Nazmi, (2009), Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
2 UYGUR, Selma Meydan, (2007), Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım,İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 7 21
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 166