Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-604 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-604 Adı: PAZARLAMA TEORİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlama teorisinin ortaya çıkışını ve teoride yer alan temel ekolleri incelemek, pazarlama kavramı bileşenlerini detaylı olarak incelemek ve konu ile ilgili teorik altyapıyı oluşturan temel makale ve kitaplar aracılığı ile detaylı olarak analiz etmek, pazarlamada modelleme ve gerçek vakaların modeller ile nasıl temsil edildiğinin anlaşılması, günümüzde kabul gören pazarlama anlayışında hakim olan güncel kavramların incelenmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama teorisinin oluşumu ve temel pazarlama ekollerini açıklayabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlamada modelleme tekniklerini ve bu tekniklerin gerçek vakaları ne şekilde temsil ettiğini yorumlayabilir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı pazarlama teorisi ekolleri ilgili teorik altyapı hakkında detaylı bilgi verebilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Pazarlama teorisinde günümüzde ağırlıkla tartışılmakta olan konular üzerinde yorum yapabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kuramı kavramı, pazarlama etkinliklerinin yönetimi ve yönetimsel yaklaşımlar, pazarlama yönelişleri ve sistem kavramı, tüketici davranışlarının rolü ve tüketici-pazarlama ilişkisi, durum analizleri, pazar bölümlemesi, pazarlama yönetişiminde ürün politikası, fiyatlandırma politika ve stratejileri, dağıtım politika ve stratejileri, tutundurma politika ve stratejileri, pazarlama planlama ve kontrolü.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamada Modelleme Anlatım / Soru - Cevap
2 Pazarlama Oryantasyonu Anlatım / Soru - Cevap
3 Tüketici Davranışı Anlatım / Soru - Cevap
4 Tüketicilerin Karar Süreçleri Anlatım / Soru - Cevap
5 Pazar Bölümlendirme Anlatım / Soru - Cevap
6 Gelişen Pazarlama Karması Anlatım / Soru - Cevap
7 Uluslar arası Pazarlama ve Kültür Anlatım / Soru - Cevap
8 Ara Sınav
9 Marka Stratejisi Anlatım / Soru - Cevap
10 Yeni Ürün Geliştirme Süreci Anlatım / Soru - Cevap
11 Fiyatlandırma Anlatım / Soru - Cevap
12 Pazarlama Kanalları Anlatım / Soru - Cevap
13 İlişkisel Pazarlama Anlatım / Soru - Cevap
14 Reklamcılık ve Promosyon Anlatım / Soru - Cevap
15 Satış Gücü Yönetimi Anlatım / Soru - Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tek, Ö. Baybars, Pazarlama İkeleri ve Yönetimi, İzmir.
2 ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006.
3 İSLAMOĞLU A.Hamdi , Pazarlama Yönetimi - Stratejik ve Global Yaklaşım, 2. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2000
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Pazarlama teori ve konularını kapsayan kitaplar, Projeksiyon, bilgisayar, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 6 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 3 15
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 7 5 35
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 183