|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin satış yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Satış elemanlarının yönetimi çabalarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Satış ile ilgili özgün araştırmalar yapabilir. |
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Satış yönetimi ve pazarlama arasındaki farkı açıklayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Performans değerleme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Satış yönetimi fonksiyonu, satışçı ve satış yönetimi, organizasyon, satışçı temini ve seçimi, eğitimi, bölge tasarımı, satış kotası saptama, motivasyon, ücretlendirme ve performans değerlendirme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Satış gücü yönetim fonksiyonu | Anlatım, soru -cevap |
| 2 | Satıcılık ve satışçı yönetimi | Anlatım, soru -cevap |
| 3 | Satış bölümü organizasyonu | Anlatım, soru -cevap |
| 4 | Satış gücünün temini ve seçimi ve eğitimi | Anlatım, soru -cevap |
| 5 | Satışçıların motivasyonu ve ücretlendirme | Anlatım, soru -cevap |
| 6 | Satış tahminlemesi ve bütçesi | Anlatım, soru -cevap |
| 7 | Satış bölgesi tasarımı | Anlatım, soru -cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Satış kotaları | Anlatım, soru -cevap |
| 10 | Performans değerleme | Anlatım, soru -cevap |
| 11 | Performans değerleme | Anlatım, soru -cevap |
| 12 | Sunum | Anlatım, soru -cevap |
| 13 | Sunum | Anlatım, soru -cevap |
| 14 | Sunum | Anlatım, soru -cevap |
| 15 | Sunum | Anlatım, soru -cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖNCE G., Satış Yönetimi, İzmir, 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 12,13,14 | 1 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 2 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 185 | ||